خسارت ۲۷ میلیارد دلاری نفتکش داران جهان در ۴ سال اخیر

خسارت ۲۷ میلیارد دلاری نفتکش داران جهان در ۴ سال اخیر
خسارت ۲۷ میلیارد دلاری نفتکش داران جهان در ۴ سال اخیر نکونیوز: اتحادیه بین المللی نفتکش داران مستقل ( اینترتانکو) به عنوان بزرگترین گروه تجاری در صنایع کشتی رانی بین المللی اعلام کرد که میزان خسارت وارده به صنایع حمل و نقل نفت در جهان طی ۴ سال اخیر برابر با ۴ دهه اخیر بوده است .
به گزارش نکونیوز به نقل از " اویل پرایس" پایین بودن نرخ تقاضا در برابر عرضه نفت موجب شده که بسیاری از شرکت های حمل و نقل تانکری فعالیت برخی از نفتکش های خود را متوقف و بسیاری از خدمه این کشتیها را اخراج کنند .
اتحادیه بین المللی اینترکو ادعا می کند که از سال ۲۰۰۹ میلادی نفتکش داران متحمل خسارتی بالغ بر ۲۷ میلیارد دلار شده اندو طبق گفته مقامات شرکت کلارکسون عنوان دار بزرگترین کشتی دار جهان نرخ اجاره کشتی های نفتکش تنها در سال گذشته تنزلی ۶۸ درصدی داشته است .
طبق گزارش منتشر شده از سوی شرکت کلارکسون در حال حاضر کشتی های نفتکش بسیار عظیم با ظرفیت حمل ۲ میلیون بشکه نفت تنها روزانه ۱۰ هزار و ۶۷۴ دلار طلب می کنند که این رقم حدودا نصف ۲۴ هزار و ۲۰۰ دلاری است که کشتی های نفتکش با این ظرفیت در ماه فوریه سال گذشته طلب می کردند .
این شرایط زمینه ساز اعلان ورشکستگی بسیاری از شرکت های دارنده نفتکش در جهان شده است . پیش از این در پایان سال ۲۰۱۱ شرکت دریایی جنرال مریتایم اعلام ورشکستگی کرد و پس از ان در سال ۲۰۱۲ شرکت شیپ هولدینگ گروپ در آمریکا اقدام مشابهی انجام داد .
طبق پیش بینی این اتحادیه از آنجا که طی سالهای آتی نیز همچنان ظرفیت حمل و نقل نفتکش ها بالاتر از نرخ تقاضای حمل و نقل در جهان خواهد بود انتظار می رود که مشکلات این صنعت همچنان به قوت خود باقی بماند.
آژانس بین المللی انرژی در گزارش سال ۲۰۱۳ خود پیش بینی کرده است که تقاضای جهانی نفت در سال جاری رشد ۰.۹ درصدی داشته باشد و این در حالی است که شرکت کلارکسون در همین دوره نرخ افزایش ظرفیت حمل و نقل تانکری در جهان را ۷.۸ درصد اعلام میکند .
۱۱ خرداد ۱۳۹۲ ۰۱:۲۷
تعداد بازدید : ۹۵۱