کنترل سیستم توزیع، راهکارمبارزه با قاچاق سوخت

کنترل سیستم توزیع، راهکارمبارزه با قاچاق سوخت
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، در واکنش به راه‌کارهای جدید وزارت نفت برای مبارزه با قاچاق سوخت، گفت: طرح جدید مانیتورینگ اطلاعات انبارهای وزارت نفت، برای مبارزه با قاچاق سوخت، راه‌کاری مناسب برای مقابله با قاچاق محسوب می‌شود، لذا کنترل سیستم توزیع و همچنین نظارت کامل بر مرزهای کشور باید در راستای حمایت از این طرح انجام شود.

حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به طرح جدیدی به نام مانیتورینگ اطلاعات انبارهای وزارت نفت، برای مبارزه با قاچاق سوخت، گفت: طرح جدید وزارت نفت راه‌کاری مناسب برای مقابله با قاچاق سوخت محسوب می‌شود، لذا کنترل سیستم توزیع و همچنین نظارت کامل بر مرزهای کشور باید در راستای حمایت از این طرح انجام شود.
نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش قیمت سوخت راه‌کاری غلط برای مبارزه با قاچاق سوخت است، افزود: افزایش نرخ سوخت برای مبارزه با قاچاق نه‌تنها مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه با در نظر گرفتن شرایط کنونی و کاهش ارزش پول ملی، این کار تنها پاک کردن صورت مسئله است.

وی تصریح کرد: نظارت هرچه بیشتر بر جایگاه‌های سوخت، متعادل کردن سهمیه سوخت استان‌های مرزی و همچنین کنترل انبارهای وزارت نفت از طریق مانیتورینگ، روش‌هایی مناسب در جهت مقابله و متوقف کردن قاچاق سوخت در کشور است.

امیری خامکانی با انتقاد از عدم کنترل مرزهای کشور، اظهار داشت: قاچاقچیان سوخت از راه‌های مختلف، با تانکر و لوله‌کشی زیر‌زمینی، سوخت با ارزش کشور را به تاراج می‌برند در صورتی که مسئولین مربوطه به راحتی می‌توانند با کنترل و نظارت بیشتر بر روی مرزها از وارد شدن چنین خسارت بزرگی به اقتصاد کشور جلوگیری کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، خاطر نشان کرد: اگر در مقابل قاچاقچیان سوخت و خارج کنندگان منابع حیاتی کشورمان ایستادگی و مقابله نکنیم، چگونه می‌توان رفت و آمد افراد ضد انقلاب و عوامل بیگانه را در مرزها کنترل و نظارت کرد.

در این مورد، معاون مدیر برنامه‌‌یزی در فناوری ارتباطات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه به منظور کنترل بیشتر بر زنجیره انتقال سوخت و پایش لحظه‌ای ارسال فرآورده، این سامانه اجرایی شده است، افزود: سامانه مانیتورینگ اطلاعات انبارهای نفت طراحی و راه‌اندازی شده و پیش بینی می‌شود با توجه به گستردگی مناطق عملیاتی بستری برای بهبود و کنترل وضعیت سوخت حاصل شود/.

۱۱ خرداد ۱۳۹۲ ۰۱:۳۶
تعداد بازدید : ۸۹۹