تحریم‌های تازه بار جدیدی به پتروشیمی ایران اضافه نمی‌کند

تحریم‌های تازه بار جدیدی به پتروشیمی ایران اضافه نمی‌کند
مدیرعامل مجتمع پتروشیمی تبریز در مورد اعمال تحریم جدید نسبت به هشت شرکت پتروشیمی که پتروشیمی تبریز را هم شامل می‌شود، گفت:‌ این تحریم‌ها از قبل اعمال شده بود و بار جدیدی اضافه نخواهد کرد.
عظیم ممقانی در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با تاکید بر این‌که هشت شرکت تحریم شده دولتی هستند گفت: این محدودیت‌ها را قبلا اعمال کرده بودند و این موضوع تاثیری بر روند کار پتروشیمی تبریز نمی‌گذارد.

 

وی افزود:‌ در تحریم‌های قبلی گفته شده بود که به شرکت‌های پتروشیمی ایرانی کالا فروخته نشود و مشکلاتی نیز در مورد انتقال پول وجود داشت؛ اکنون گفته شده که از شرکت‌های پتروشیمی خرید هم نشود.

 

 

مدیر عامل مجتمع پتروشیمی تبریز تصریح کرد:‌ دولت‌های اروپایی تحریم‌های اعمال شده را رعایت می‌کنند که شرکت‌های اروپایی قبل از این هم به طور مستقیم از ما خرید نمی‌کردند.

 

ممقانی در پایان یادآور شد: برخی شرکت‌ها در دوره قبل در تحریم مشارکت نداشتند و حالا هم مشارکت نخواهند کرد که پتروشیمی تبریز بیشتر با آن‌ها سروکار دارد.

 

به گزارش ایسنا، براساس تحریم جدید خزانه‌داری آمریکا هشت شرکت پتروشیمی بندر امام، بوعلی سینا، مبین، نوری، پارس، تندگویان، شازند و تبریز تحریم شدند.

۱۲ خرداد ۱۳۹۲ ۰۱:۴۵
تعداد بازدید : ۹۵۵