فروپاشی اروپای بحران‌زده با افزایش قیمت نفت

فروپاشی اروپای بحران‌زده با افزایش قیمت نفت
پایگاه اینترنتی اویل پرایس در گزارشی نوشت: اتحادیه اروپا که هنوز نتوانسته از بحران بانکی خود خارج شود، در صورت افزایش قیمت نفت نمی‌تواند از این بحران نجات یابد.
پایگاه اینترنتی اویل پرایس در گزارشی نوشت، ممکن است این سوال مطرح شود که اتحادیه اروپا چه زمانی به پایان کار خود می‌رسد؟ این اتحادیه که هنوز به طور کامل نتوانسته از بحران بانکی خود خارج شود، احتمالا در حال حاضر از قیمت بالای نفت رنج می‌برد.

در ادامه این گزارش آمده است، تحلیلگران در مورد اینکه چه زمانی و تا چه اندازه‌ای توسعه شیل اویل آمریکا ادامه یابد، نظرات متفاوتی دارند.

 

شیل اویل نفت سنگ‌های رسی و از ذخایر غیرمتعارف نفت است.

برخی معتقدند که تولید شیل اویل ادامه خواهد یافت، بازار از این نوع نفت لبریز می‌شود و قیمت‌ها تا سال 2035 نسبت به قیمت کنونی نفت 40 درصد کاهش خواهد یافت اما به نظر دیگر تحلیلگران، تولید شیل اویل آمریکا در 5 سال آینده کاهش می‌یابد به طوریکه قیمت‌های نفت اروپا نسبت به اوپک بسیار در معرض خطر قرار می‌گیرد و کاهش می‌یابد، در حالی‌که قیمت نفت اوپک افزایش می‌یابد.

دانیل داکال یک تحلیلگر بازار گفت: قیمت‌های کنونی نفت به سوی بی‌ثباتی پیش می‌رود. شیل اویل هنوز خیلی گران است اما این حقیقت را تغییر نمی‌دهد که هنوز ذخایر قابل صادراتی در اوپک وجود دارد و همین ذخایر عرضه و تقاضا در اتحادیه اروپا را رقم می‌زند.

وی افزود: من فکر می‌کنم قیمت نفت برنت در برابر نفت سبک آمریکا در ماه‌های آتی بیشتر افزایش یابد.

در پایان این گزارش آمده است، در میان کشورهای توسعه یافته پس از بحران مالی در جهان، اتحادیه اروپا در بهبود وضعیت اقتصادی عقب‌تر از همه قرار دارد و در جدال برای ذخایر نفتی با افزایش قیمت نفت شکست خواهد خورد چراکه این اتحادیه احتمالا توان کافی برای تامین نیازهای خود ندارد.

۱۸ خرداد ۱۳۹۲ ۰۰:۲۸
تعداد بازدید : ۱,۰۱۴