وزیر نفت و گاز هند: صادرات نفت ایران به هند بدون وقفه ادامه دارد

وزیر نفت و گاز هند: صادرات نفت ایران به هند بدون وقفه ادامه دارد
به گزارش خبرنگار بین الملل موج به نقل از رویترز، جایپال ردی، وزیر نفت و گاز طبیعی هند گفت: واردات نفت خام هند از ایران بدون وقفه در حال انجام است و مذاکرات در خصوص نحوه پرداخت هزینه آن میان دو کشور جریان دارد.
پس از این که بانک مرکزی هند تحت فشار آمریکا از پرداخت هزینه واردات نفت این کشور از ایران خودداری کرد، ایران و هند در حال بررسی شیوه های جایگزین در این خصوص بوده اند.
ردی افزود: ایران از روی محبت به صادرات نفت به هند ادامه داده است و ما به دنبال شیوه های جایگزین برای پرداخت هزینه آن می باشیم.
پس از سفر اوباما به هند، بانک مرکزی هند از پرداخت هزینه واردات نفت این کشور از ایران از طریق اتحادیه پایاپای آسیایی خودداری کرد و این سبب شد تا هند از طریق بانک تجاری ایران و آلمان در هامبورگ این هزینه را پرداخت نماید. اما آمریکا و اتحادیه اروپا به شدت آلمان را تحت فشار قرار دادند تا پرداخت هزینه واردات نفت هند از ایران از طریق آلمان نیز متوقف شود.
وزیر نفت هند در پاسخ به این سئوال که آیا اکنون به دنبال پرداخت هزینه واردات نفت از ایران از طریق بانک های اماراتی یا ترکیه ای می باشند، تصریح کرد: ما همچنان در حال مذاکره برای یافتن شیوه های پرداخت می باشیم.
۲۹ فروردین ۱۳۹۰ ۱۰:۵۹
خبرگزاری موج |
تعداد بازدید : ۱,۲۵۵