بازپرداخت فاینانس‌های خارجی پتروشیمی تا سال 2020

بازپرداخت فاینانس‌های خارجی پتروشیمی تا سال 2020
معاون وزیر نفت از سقوط میزان اقساط فاینانس‌های پتروشیمی خبر داد و گفت: گرچه تا سال 2020 اقساط وام‌های فاینانس‌های خارجی که گرفته شده باید بازپرداخت شود ولی سال به سال از میزان آن کاسته می‌شود. مثلا میزان اقساط سالانه از 17 میلیارد دلار در حال حاضر به یک میلیارد تا 500 میلیون دلار در سال رسیده است.
عبدالحسین بیات در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار انرژی ایسنا که در محل این خبرگزاری صورت گرفت، با توجه به این که پیش از این گفته بود ایران باید وام‌های فاینانس‌های خارجی را بازپرداخت کند و تحریم تاثیر زیادی بر بخش پتروشیمی کشور ندارد درباره این موضوع، اظهار کرد: تحریم هیچ تاثیری روی بازپرداخت وام‌ها ندارد.

 

 

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران تصریح کرد: ما به اندازه کافی منابع درآمدی ارزی و صادرات داریم و با بسیاری از کشورهایی که سرنوشت حال و آینده ملت خودشان مهمتر از تحریم آمریکا و اروپا برایشان است، همکاری داشته و در آن ناحیه ارز به دست می‌آوریم و بازپرداخت اقساط خودمان را انجام می دهیم.

 

 

وی تاکید کرد: ایران به عنوان الگوی بین‌المللی با وجود همه تحریم‌ها به دلیل جایگاهی که کشور ما دارد، به همه معاهدات خود خیلی سفت و سخت پایبند است و خود را در قبال بازپرداخت فاینانس‌هایی که گرفته‌ایم متعهد می دانیم.

 

 

بیات با تاکید بر این‌که تاکنون بازپرداخت هیچ گونه از اقساط با تاخیر مواجه نشده و پس از این هم با پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد حتی در صورت سخت‌تر شدن تحریم‌ها، راهکارهایی را داریم و پیدا خواهیم کرد تا به راحتی اقساط فاینانس‌هایمان را پرداخت کنیم و وفاداری ایران به صنعت پتروشیمی را به معاهدات، قول‌ها و قراردادهای خود را در افق بین‌المللی نشان دهیم.

 

 

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که ذره‌ای از اعتبار ایران در بازارهای مختلف جهانی به ویژه پولی و مالی آسیب نبیند؛ این اعتبار در شان ایران است و باید حفظش کنیم.

 

 

وی در پایان با تاکید بر این‌که در حال حاضر میزان بازپرداخت اقساط در سال بین 500 میلیون تا یک میلیارد دلار است، گفت: اکنون از میزان بازپرداخت اقساط بسیار کم شده چرا که یک زمانی 15 تا 17 میلیارد دلار در سال پرداخت می‌شد. در حال حاضر برخی از وام‌ها تسویه شده‌اند و بقیه اقساط در حال بازپرداخت است که میزان زیادی باقی نمانده است.

۱۸ خرداد ۱۳۹۲ ۰۰:۳۷
تعداد بازدید : ۸۸۹