ظرفیت سوآپ از شمال به بیش از یک میلیون بشکه می رسد

ظرفیت سوآپ از شمال به بیش از یک میلیون بشکه می رسد
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: با اتمام احداث اسکله های حوضچه فراگیر پایانه نفتی شمال، ظرفیت سوآپ نفت خام از بندر نکا به بیش از یک میلیون بشکه می رسد.
مهندس احمد قلعه بانی در آیین آغاز عملیات لایروبی حوضچه پایانه نفتی شمال افزود: در شمال کشور پروژه های مهمی برای اکتشاف نفت در دریای خزر و احداث اسکله پایانه نفتی شمال تعریف شده است که هر دو در شمار پروژه های مهم و در اولویت شرکت ملی نفت هستند.
وی تاکید کرد: با توجه به این که همکاران ما در شرکت ملی نفت توانستند حفاری در آب های عمیق را به انجام برسانند پیش بینی می شود تولید نفت در شمال کشور افزایش یابد.
قلعه بانی به ظرفیت های نفتی شمال ایران که در سال های اخیر به طور جدی به آن پرداخته می شود اشاره کرد و گفت: برای استفاده صحیح از این قابلیت های خدادادی باید زیرساخت های لازم ایجاد و بهره مندی بیشتر از منابع عظیم نفتی این مناطق رخ دهد.
وی همچنین به برنامه ایران برای بهره برداری بیشتر از میادین مشترک نفت و گاز جنوب کشور اشاره کرد و گفت: با تلاش متخصصان داخلی فازهای ١٢ ، ١٥ و ١٦ میدان گازی پارس جنوبی و بخش هایی از فازهای ١٧ و ١٨ این منطقه مهم اقتصادی در مدار تولید قرار می گیرد.
معاون وزیر نفت افزود: با بهره برداری از این فازها، یکصد میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید کشور افزوده خواهد شد.
قلعه بانی همچنین از سرمایه گذاری ٢٤ میلیارد دلاری در صنعت نفت کشور طی سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در سال های ٩٠ و ٩١ حدود چهار برابر ظرفیت پیش بینی شده در برنامه پنجم توسعه، نفت و گاز کشف شد.
۱۸ خرداد ۱۳۹۲ ۲۳:۳۵
تعداد بازدید : ۹۶۷