در صورت واگذاری سهام هلدینگ خلیج فارس متضرر می‌شوید/زمان عرضه مناسب نبود

در صورت واگذاری سهام هلدینگ خلیج فارس متضرر می‌شوید/زمان عرضه مناسب نبود
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران هشدار داد که سهامداران هلدینگ خلیج فارس با عجله سهمشان را به دیگران واگذار نکنند که متضرر می‌شوند.
عبدالحسین بیات - معاون وزیر نفت - در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مورد وضعیت واگذاری هلدینگ خلیج فارس اظهار کرد:‌ زمان عرضه، از مسئولیت‌های سازمان خصوصی‌سازی و از مصحلت‌هایی است که شورای عالی واگذاری باید آن را تشخیص دهد.

 

وی افزود: با این وجود براساس اطلاعاتی که ما از بازار داشتیم، معتقد بودیم که زمان عرضه پنج درصد سهم هلدینگ خلیج فارس، زمان مناسبی نبود.

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران تاکید کرد:‌ عرضه پنج درصد هلدینگ خلیج فارس می‌توانست در زمان بهتری صورت گیرد تا این سهم به ارزش واقعی‌تر و بیشتری عرضه شود.

 

بیات با اشاره به تحریم‌ها وتاثیر آن‌ بر شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس گفت: تحریم‌ها هیچ گونه تاثیری روی شرکت‌هایی که در اطلاعیه وزارت امور خارجه آمریکا یا خزانه‌داری آمریکا ذکر شده‌اند، نمی‌گذارد چراکه این پتروشیمی‌ها هیچ گونه وابستگی به شرکت‌های آمریکایی، بازارهای آمریکایی یا کسانی که از آمریکا پیروی می‌کند، ندارد.

 

وی تاکید کرد:‌ از لحاظ قطعات یدکی، نیازهای کاتالیستی و مواد شیمیایی ایران توانمند است و از نظر وزنی بیش از 80 درصد نیازهای مجتمع‌ها و واحدهای توسعه‌ای ما در داخل کشور قابل تامین است.

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ادامه داد: سازندگان بسیار خوبی در ایران وجود دارند و تولیدکنندگان با صلاحیت در حوزه کاتالیست در کشور فعال هستند که نیازهای کاتالیستی تامین می‌شود.

 

بیات با تاکید بر این‌که کاتالیست یکی از کالاهای دانش بنیان است، گفت: این محصول مورد مصرف وفور پتروشیمی‌هاست و اگر نباشد ماده اولیه تبدیل به ماده جدید نمی‌شود؛ واکنش‌ها باید در بستر کاتالیست باشد.

 

 

اروپا با ایران قطع ارتباط نکرده است

 

 

وی با اشاره به تاثیر تحریم بر بازارهای جهانی و صادراتی گفت: تحریم هیچ تاثیری بر صادرات نمی‌گذارد چراکه بازارهایی که ما در آن نفوذ داریم تحت نفوذ آمریکایی‌ها و حتی اروپایی‌ها نیستند کما اینکه خیلی از کشورهای اروپایی در حال حاضر مشتری صنعت پتروشیمی ایران هستند و هنوز قطع خرید و ارتباط نکرده‌اند.

 

معاون وزیر نفت در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین سهامدارانی که پنج درصد سهم هلدینگ خلیج فارس را خریده‌اند هیچ گونه نگرانی نداشته باشند؛ عجله نکنند و سهمشان را ارزان به دیگران واگذار کنند که متضرر می‌شوند.

۲۴ خرداد ۱۳۹۲ ۲۲:۴۲
تعداد بازدید : ۹۵۳