خطیبی: نفت خام ایران با قیمت های رسمی منطقه ای به فروش می رسد

خطیبی: نفت خام ایران با قیمت های رسمی منطقه ای به فروش می رسد
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر فروش نفت ایران با قیمت های رسمی منطقه ای، ادعای یک سایت (خارجی) مبنی بر فروش نفت ایران با شرایط و تخفیف های ویژه را رد کرد.

سید محمد علی خطیبی طباطبایی اعلام کرد: ادعای سایتی مبنی بر فروش نفت خام ایران با شرایط و تخفیف های ویژه صحت ندارد و شرکت ملی نفت ایران با چنین اشخاصی ارتباط و قرارداد ندارد و به هیچ فرد یا افرادی نمایندگی فروش نداده است.

وی با بیان این که آسیب زدن به بازار نفت ایران می تواند شکل های مختلفی داشته باشد، گفت: انتشار اطلاعات درباره فروش نفت خام ایران با شرایط و تخفیف های ویژه روی این سایت یکی از مواردی است که با هدف آسیب زدن به فروش و بازاریابی نفت خام ایران صورت می گیرد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران افزود: عواملی هستند که قصد دارند با انجام چنین حرکت های روانی به بازار نفت ایران صدمه بزنند و فضایی را به وجود آورند که نفت ایران با تخفیف به فروش می رسد.

خطیبی گفت: این عوامل تلاش می کنند از لحاظ روانی فضایی در بازار به وجود آورند که مشتریان نفت ایران از این موضوع احساس نگرانی کنند که آن ها نفت را با قیمت رسمی می خرند، در حالی که ما نفت خام خود را به عده ای دیگر با تخفیف می فروشیم.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد این اقدام با هدف آشفته کردن بازار نفت ایران و همسو با تحریم ها و اعمال محدودیت ها علیه صادرات نفت خام این کشور صورت گرفته باشد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: با توجه به این که چنین اقدام هایی به بازار نفت ایران آسیب می زند، این موضوع از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد.

خطیبی تاکید کرد: نفت خام ایران همچون گذشته توسط امور بین الملل شرکت ملی نفت و بر اساس قیمت های رسمی منطقه ای و قیمت فروش رسمی (OSP) به مشتریان در مناطق مختلف از جمله آسیا، حوزه مدیترانه، شمال غرب اروپا، منطقه فوب سیدی کریر و آفریقای جنوبی عرضه می شود.

وی اعلام کرد: ماهانه فرمول قیمت گذاری نفت خام ایران برای مقاصد مختلف با توجه به شرایط بازار نفت و حرکت رقبا تعدیل و روی پایگاه اینترنتی امور بین الملل شرکت ملی نفت به روز می شود.
۲۴ خرداد ۱۳۹۲ ۲۳:۳۶
شانا |
تعداد بازدید : ۱,۰۲۵