قرارداد ساخت ٦ کارخانه ان جی ال به زودی امضا می شود

قرارداد ساخت ٦ کارخانه ان جی ال به زودی امضا می شود
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: قرارداد ساخت ٦ واحد ان جی ال با هدف تامین خوراک مجتمع های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر به زودی نهایی خواهد شد.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: پس از انعقاد قرار داد ساخت ان جی ال ٣٢٠٠ میان پتروشیمی بندر امام و شرکت نفت و گاز اروندان، شش واحد ان جی ال دیگر نیز در مناطق نفتخیز جنوب با مشارکت شرکت های پتروشیمی ساخته خواهد شد.
مهندس علی محمد بساق زاده افزود: شش پروژه ان جی ال در مناطق نفتخیز تعریف شده اند که با مشارکت پتروشیمی های امیر کبیر، مارون و بندر امام ساخته خواهد شد و مذاکره برای نهایی شدن ساخت این شش واحد ان جی ال ادامه دارد.
وی ادامه داد: یک واحد از این ان جی ال ها نیز با هدف تامین خوراک پتروشیمی اروند ساخته خواهد شد و این شرکت از خوراک دریافتی از خط لوله اتیلن غرب که از پتروشیمی کاویان ارسال می شود بی نیاز می شود.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مذاکره های بسیار خوبی با مدیریت وزارت نفت و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای ساخت این واحدها در حال انجام است که امیدواریم تا پایان تابستان به جمع بندی نهایی رسیده و قرارداد های لازم منعقد شود.
وی اظهار کرد: تامین سوخت مجتمع های پتروشیمی در ماهشهر با توجه به ذخایر گسترده گازی در استان خوزستان افزایش خواهد یافت که تاثیر فراوانی بر میزان تولید مجتمع های پتروشیمی در منطقه ماهشهر دارد.
به گزارش شانا مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی چندی پیش اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده امسال تحویل خوراک به مجتمع های پتروشیمی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و با راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی، میزان تحویل خوراک مورد نیاز پتروشیمی ها افزایش می یابد.
 
مهندس عبدالحسین بیات افزوده بود: شرکت ملی نفت ایران همکاری مطلوبی با شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تامین به موقع خوراک مجتمع های پتروشیمی دارد و طبق برنامه ریزی های موجود، خوراک این واحدها در حال تامین بوده و در سال جاری تاکنون حجم خوراک تحویل شده در وضعیت مناسبی بوده است و جلسه های منظمی برای تامین به موقع خوراک با شرکت ملی نفت ایران برگزار می شود.
وی ادامه داده بود: همگام با توسعه مجتمع های جدید پتروشیمی، پیش بینی برای تامین خوراک مورد نیاز آنها انجام شده و شرکت ملی نفت ایران اعلام آمادگی تامین خوراک مورد نیاز این واحدها را اعلام کرده و به زودی حجم خوراک ارسالی به مجتمع های پتروشیمی به ویژه در عسلویه افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفته بود که خوراک گاز طبیعی مورد نیاز واحدهای پتروشیمی از سال آینده با بهره برداری از فاز ١٢ پارس جنوبی و وارد مدار شدن گاز تولیدی فازهای ١٥ و ١٦، ١٧ و ١٨ به تدریج افزایش خواهد یافت.
مهندس عبدالحسین بیات افزوده بود: برخی از مجتمع های پتروشیمی با کمبود خوراک رو به رو هستند که با برنامه ریزی های وزارت نفت، از سال ١٣٩٢ خوراک مورد نیاز این مجتمع ها تامین و فرآورده های پتروشیمی با ظرفیت بیشتر تولید خواهد شد.
۴ تیر ۱۳۹۲ ۰۰:۲۹
تعداد بازدید : ۸۵۸