تمرکز مجمع کشورهای صادرکننده گاز بر ثبات جهانی انرژی

تمرکز مجمع کشورهای صادرکننده گاز بر ثبات جهانی انرژی
مقامات کرملین معتقدند که نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز(جی‌ای‌سی‌اف) که امروز آغاز به کار می‌کند، بر ثبات جهانی انرژی تمرکز خواهد کرد.
به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از شینهوا، کرملین اعلام کرد: نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ای‌سی‌اف) بر دستیابی به ثبات انرژی در جهان تمرکز خواهد داشت.

الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، عمان، قطر، روسیه، ترینداد و تاباگو، امارات و ونزوئلا به همراه قزاقستان، عراق از اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز هستند. هلند و نروژ به عنوان ناظر در این نشست حضور دارند.

یوری یوشاکوف یکی از مشاوران کرملین گفت: متوازن‌سازی عرضه و تقاضا، ثبات و امنیت جهانی انرژی به اقدامات هماهنگ کشورهای عضو مجمع بستگی دارد.

الکساندر نوآک وزیر انرژی روسیه گفت: این نشست 2 روزه درحالی برگزار می‌شود که انقلاب در منابع شیل در آمریکا، تغییرات جغرافیایی در ذخایر گاز ایجاد کرده است و رقابت میان منابع انرژی گاز و زغال‌سنگ افزایش یافته است.

لئونید بوخانوسکی دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز هم روز جمعه گفت: کشورهای عضو بر قیمت‌گذاری گاز بر اساس محصولات نفتی و حفظ اولویت قراردادهای طولانی‌مدت، اصرار خواهند داشت.

وی افزود: ما معتقدیم که قراردادهای طولانی‌مدت به بازار ثبات می‌بخشد و ناپایداری را کاهش می‌دهد.

۱۲ تیر ۱۳۹۲ ۰۰:۱۵
تعداد بازدید : ۸۹۰