فروش گاز ایران صرفا برای تقویت زیرساخت های اقتصادی باشد

فروش گاز ایران صرفا برای تقویت زیرساخت های اقتصادی باشد
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: صادرات گاز ایران باید تنها برای تقویت زیر ساخت ها باشد و بهره برداری از درآمدهای حاصل از این محصول نباید برای مصارف دیگر هزینه شود.
سید مهدی موسوی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با بیان این مطلب تصریح کرد: فروش و صادرات گاز در سال های اخیر اقتصاد کشور را بیش از پیش وابسته کرده و نباید این اشتباه بیش از پیش تکرار شود.
وی افزود: باید گاز را صرفا در جهت تقویت و توسعه زیرساخت های اقتصادی صادر کنیم و بر آن باشیم که بودجه جاری کشور به فروش گاز وابسته نباشد تا دشمنان نتوانند با تحریم ان به اقتصاد کشور صدمه بزنند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه " مسئولان کشور از منابع طبیعی به درستی استفاده نمی کنند" خاطرنشان ساخت: در حال حاضر ایران با کسب مقام اول در ذخایر گازی وهمچنین داشتن ذخایر نفتی بسیار، کشور ثروتمندی به شمار می رود اما آنچه مسلم است کشور ما آن طور که باید از داشتن چنین موهبت بزرگی که آرزوی بسیاری از کشور هاست درست و به جا استفاده نمی کند.
وی ادامه داد: این موهبت الهی به جای آنکه فرصتی برای رشد و تعالی کشور ما باشد به یک حربه در دستان دشمنان تبدیل شده و به عوض منفعت به تهدیدی علیه دارندگان این ذخایر ارزشمند مبدل گشته است.
موسوی نژاد با اشاره به تلاش های صورت گرفته شده از سوی برخی کشورهای غربی برای دست اندازی به نفت کشورهای خاورمیانه اظهارداشت: دشمنان برای دسترسی به نفت خاور میانه یک میدان مسابقه بر پا کردند که هر کس در این مسابقه نفت خود را بیشتر استخراج و صادر می کرد به خود مفتخر می شد در حالی که بزرگترین ضربه ای که به پایه های اقتصادی یک کشور می توان وارد کرد مصرف بی رویه و استخراج و صادرات بدون هدف گذاری سرمایه های ملی آن کشور است.
وی تاکید کرد: باید به این موضوع توجه کرد که این سرمایه ها در آینده ای نه چندان دور به اتمام خواهد رسید و فانی بودن آن ها امری بدیهی است پس باید در مورد استخراج و صادرات آنها به گونه ای تصمیم گرفت و عمل کرد که دارای هدف گذاری و برنامه ریزی کاربردی باشد.
۱۲ تیر ۱۳۹۲ ۰۰:۲۷
تعداد بازدید : ۷۸۰