قرارداد جدید شرکت‌های ترک و کره‌ای با پتروشیمی ایران

قرارداد جدید شرکت‌های ترک و کره‌ای با پتروشیمی ایران
یک شرکت ترکیه‌ای و یک شرکت کره‌ای در راستای تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی در ماهشهر با شرکت‌های ایرانی قرارداد امضا می‌کنند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در راستای تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی فردا قرارداد‌هایی بین شرکت ایرانی و خارجی در صنعت پتروشیمی منعقد می‌شود تا بر اساس آن روند ایجاد صنایع تکمیلی پتروشیمی در ماهشهر یکی از دو قطب پتروشیمی ایران شتاب بگیرد.
بر این اساس شرکت پتروشیمی اروند به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان PVC در جهان با یک شرکت ترکیه‌ای برای توسعه زنجیره PVC در ماهشهر منعقد خواهد کرد. مذاکرات مربوط به انعقاد این قرارداد هنوز بین طرفین در جریان است.
در همین حال دو شرکت خصوصی ایرانی با یک شرکت کره‌ای برای توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در بندر ماهشهر قرارداد امضا می کنند.
تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی در پایین‌دست این صنعت یکی از راهبردهای مهم اقتصادی در راستای اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده بالا و همچنین پرهیز از خام‌فروشی در اقتصاد ایران محسوب می‌شود.
با این وجود قرار گرفتن دو بخش بالادست و صنایع تکمیلی پتروشیمی در حیطه اختیارات دو وزارتخانه نفت و صنعت و معدن سال‌ها است که این ظرفیت بالقوه و در دسترس را معطل گذاشته و نگاه‌های بخشی کشور را از منافع سرشار تکمیل زنجیره ارزش این صنعت محروم کرده است.
۱۲ تیر ۱۳۹۲ ۰۰:۵۸
تعداد بازدید : ۷۹۷