دولت از توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی حمایت می کند

دولت از توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی حمایت می کند
معاون اول رئیس جمهور گفت: توسعه صنایع تکمیلی یکی از ارکان حماسه اقتصادی بوده و دولت از سرمایه گذاران در توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی حمایت می کند.
معاون اول ریاست جمهوری صبح روز سه شنبه ١١ تیر در دومین همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در استان خوزستان اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران امروز در توسعه اقتصادی کشور نقش آفرین است و دولت از تمام سرمایه گذاران خارجی در این صنعت حمایت خواهد کرد.

دکتر محمدرضا رحیمی افزود: صنعت نفت ایران با پیشینه ای یکصد ساله در حال گسترش و توسعه است و صنایع بالادستی و تکمیلی به یمن فعالیت های تلاشگران این صنعت در حال تحول است.

وی افزود: امروز در صنایع بالادستی و پایین دستی صنعت نفت رشد قابل ملاحظه ای را شاهد هستیم و صنعت نفت زمینه ساز رونق کشور بوده و محرک اقتصادی ایران است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی آن بسترساز ایجاد شغل پایدار است و به ویژه امروز در استان خوزستان با توجه به وجود بالادستی پتروشیمی زمینه برای توسعه صنایع تکمیلی فراهم است و صنایع تکمیلی ١٤ برابر اشتغال زایی بیشتری نسبت به صنایع بالادستی دارد.

رحیمی ادامه داد: سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران جذابیت های زیادی دارد و کشورمان با دارا بودن ١٦ درصد از ذخایر گاز جهان، وجود نیروهای متخصص جوان و کارامد ایرانی که یک سرمایه ارزشمند به شمار می روند و نیز دسترسی به آبهای بین المللی و تکمیل زنجیره ارزش یک سرمایه گذاری مطمئن و سودآور است.

وی گفت: دولت تلاش کرده با اجرای سیاست اصل ٤٤ قانون اساسی و حضور بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی زمینه را برای رشد و توسعه این صنعت فراهم کند و در این میان ٦٩ طرح جدید پتروشیمی با ظرفیت بیش از ٦١ میلیون تن برنامه ریزی شده است.

رحیمی اظهار کرد: در تمام مناطق کشور به ویژه مناطق ویژه اقتصادی و آزاد مجوزهای خوبی برای سرمایه گذاری اعطا می شود و سرمایه گذاران با بهره مندی از معافیت های گمرکی و مالیاتی با انگیزه بیشتری به سرمایه گذاری خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: صادرات محصولات با کیفیت در حوزه صنایع تکمیلی می تواند بازارهای جدیدی را برای این صنعت فراهم کند و جمعیت ٦٠٠ میلیونی کشورهای همسایه از جمله بازارهای هدف این صنعت به شمار می رود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع تکمیلی به عنوان یک راهبرد مورد تاکید و حمایت دولت است و مسئولان صنعت پتروشیمی باید هر چه که در توان دارند برای جلوگیری از خام فروشی به کار گیرند و باید گفت صنعت پتروشیمی ایران امروز در حال رسیدن به اوج است و دولت آینده با شتاب بیشتری باید از صنعت حمایت کرده تا صنعت پتروشیمی به اهداف خود برسد.
۱۲ تیر ۱۳۹۲ ۰۱:۰۱
تعداد بازدید : ۸۷۰