ریشه قاچاق با توزیع حواله سوخت خشک نمی‌شود

ریشه قاچاق با توزیع حواله سوخت خشک نمی‌شود
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس، در واکنش به طرح استفاده از حواله سوخت برای مبارزه با قاچاق، گفت: در حال حاضر برخی مرزنشینان با قاچاق سوخت گذران زندگی می‌کنند، که این موضوع در بسیاری از استان‌های مرزی در حال افزایش است وقطعا توزیع حواله سوخت را نیز نمی‌تواند راهکاری برای مقابله با قاچاق سوخت دانست.
علی مروی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه استفاده از طرح‌هایی همچون حواله سوخت نمی‌تواند راهکاری قطعی جهت مقابله با قاچاق تلقی شود، گفت: هرچند استفاده از طرح حواله سوخت در استان‌های مرزی کشور راهکاری برای مقابله با قاچاق تلقی می‌شود، اما باید اذعان کرد ستاد مبارزه با قاچاق سوخت تا به حال موفقیت بزرگی در متوقف و یا کاهش قاچاق نداشته است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، افزود: سهمیه بندی و استفاده از کارت هوشمند سوخت، قاچاق و مصرف بنزین در کشور را کاهش داد، اما اختلاف قیمت سوخت داخلی در مقایسه با کشورهای دیگر یکی از دلایل اصلی افزایش مصرف و قاچاق سوخت عنوان شده است.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت، تنها راهکار مقابله با قاچاق سوخت نیست، بلکه استفاده از راهکارهای گوناگون و همچنین کنترل و نظارت بیشتر بر مرزهای کشور نیز می‌تواند راهی مناسب برای مبارزه با قاچاق سوخت تلقی شود.

مروی اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر برخی افراد مرزنشین با قاچاق سوخت گذران زندگی می‌کنند، که این موضوع در بسیاری از استان‌های مرزی کشور در حال افزایش است، لذا هرچند راهکارهای به کار رفته در مبارزه با قاچاق سوخت تاکنون مثبت و سازنده نبوده، اما نمی‌توان چنین راه‌هایی را نادیده گرفت.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس، خاطر نشان کرد: تا زمانی که قیمت بنزین داخلی با نرخ‌های بین‌المللی قابل قیاس نباشد مبارزه با قاچاق سوخت و یا صحبت کردن از کاهش مصرف بنزین، امری بی‌معنا خواهد بود.

در این مورد، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تشریح طرح جدید دولت برای مهار قاچاق سوخت از ساماندهی توزیع حواله سوخت متناسب با نیازهای واقعی بخش اقتصادی در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و معدن و وزارت نیرو خبر داد./

۱۲ تیر ۱۳۹۲ ۰۱:۰۴
تعداد بازدید : ۹۵۷