چتر صنایع تکمیلی پتروشیمی ایران بر بازار همسایگان

چتر صنایع تکمیلی پتروشیمی ایران بر بازار همسایگان
رییس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی گفت: جمهوری اسلامی ایران به علت موقعیت منطقه‌ای مناسب می‌تواند کالاهای ساخته شده از صنایع تکمیلی پتروشیمی را به کشورهای اطراف خود با بازاری حدود ٦٠٠ میلیون نفر صادر کند. رییس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در گفت‌و‌گو با «شانا» با تاکید بر روند رو به رشد توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در صنایع تکمیلی به علت وجود ارزش افزوده بالا یک سرمایه‌گذاری مطمئن و سود آور خواهد بود و باید در این مسیر نقاط ضعف، اصلاح شده و برنامه‌ریزی‌های جدیدی انجام شود.
محمد زیار افزود: یکی از مهم‌ترین ارکان اقتصاد مقاومتی قطعا می‌تواند توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی باشد و در این مسیر باید از خام فروشی پرهیز کرده و کالاهای صادراتی پتروشیمی را متنوع کرد و صنایع تکمیلی پتروشیمی می‌تواند سبب توزیع عادلانه ثروت در کشور شده و به ویژه در دهک‌های پایین جامعه، اشتغال آفرین بوده و درآمدزایی مناسبی برای اقشار آسیب‌پذیر به ویژه در مناطق محروم ایجاد کند.
وی ادامه داد: ایجاد شهرک‌های تخصصی پتروشیمی یا همان پتروشیمی شهرها می‌تواند ضمن ایجاد ارزش افزوده، از خام‌فروشی جلوگیری و صنعت پتروشیمی ایران را به عنوان یک قدرت در سطح منطقه در این صنعت ارزش آفرین مطرح کند. رییس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی تصریح کرد: دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی آماده همکاری با تمام سرمایه‌گذاران برای توسعه صنایع تکمیلی است.
وی گفت: محصولات تکمیلی پتروشیمی ارزش آفرینی بسیار بالایی دارد و با توجه به اینکه زنجیره پتروشیمی در کشور رشد متقارنی نداشته است، اکنون نیاز است این صنایع پیشرفت کرده و از خام فروشی محصولات پتروشیمی، با هدف تکمیل ایجاد ارزش افزوده جلوگیری شود.
وی اظهار کرد: استان‌های مرزی نقش ویژه‌ای در توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی دارند و با تقویت بازارچه‌های مرزی و ایجاد مناطق ویژه صادراتی افزون بر افزایش ضریب امنیت ملی می‌توان روند صادرات صنایع تکمیلی را گسترش داد.
وی با بیان اینکه شهرک‌های تخصصی صنایع تکمیلی پتروشیمی تمام مزیت‌های شهرک‌های صنعتی را دارند گفت: این شهرک‌ها حتی مزایای بیشتری نسبت به برخی دیگر از شهرک‌ها دارا هستند به طوری که با توسعه این شهرک‌های تخصصی برای تولید صنایع تکمیلی پتروشیمی می‌توان توسعه صنعت پتروشیمی را در کشور شتاب بخشید.
۱۲ تیر ۱۳۹۲ ۰۱:۲۶
تعداد بازدید : ۱,۴۰۱