ساخت 3 مجتمع جدید پتروشیمی با مشارکت خارجی‌ها

ساخت 3 مجتمع جدید پتروشیمی با مشارکت خارجی‌ها
معاون وزیر نفت با تشریح جزئیات امضای قراردادهایی با شرکت‌هایی از کره جنوبی و ترکیه به منظور ساخت مجتمع های جدید صنایع تکمیلی پتروشیمی اعلام کرد: بر اساس یکی از این توافق‌ها بین ایران و کره جنوبی دو مجتمع جدید تولید آلیاژهای پلیمری و پتروشیمیایی در عسلویه و ماهشهر احداث خواهد شد.
همزمان با آغاز دور جدید تحریم های نفتی وزارت خزانه داری آمریکا علیه صنعت نفت و پتروشیمی، ایران با وجود افزایش تحریم های بین المللی دو قرارداد جدید ساخت مجتمع های جدید پتروشیمی با سرمایه گذاران کره جنوبی و ترکیه به منظور توقف صادرات خام محصولات پتروشیمی امضا کرد.

عبدالحسین بیات با اشاره به امضا قراردادهای جدید ساخت مجتمع های صنایع تکمیلی پتروشیمی با شرکت هایی از ترکیه و کره جنوبی گفت: بر این اساس قرارداد یک واحد کامپوند PVC با ظرفیت حدود 350 هزار تن با یک کنسرسیوم متشکل از شرکت های ایرانی و ترکیه امضا شده است.

معاون وزیر نفت همچنین از امضا قرارداد دیگری به منظور ساخت یک واحد جدید پتروشیمی بین ایران و کره جنوبی خبر داد و افزود: هدف از ساخت این واحد صنایع تکمیلی پتروشیمی تولید سالانه حدود 30 هزار تن آلیاژ ها و آمیزه های پلیمری است.

محمد زیار رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم در تشریح جزئیات این دو قرارداد جدید نفتی توضیح داد: مجموع کل ارزش سرمایه گذاری امضای این دو قرارداد و تفاهم نامه اجرایی با شرکت هایی از کره جنوبی و ترکیه حدود 45 میلیون دلار در بخش ارزی و 44 میلیارد تومان در بخش ریالی است.

این مقام مسئول با اعلام این که بر اساس توافق و دو قراردادی که ما بین شرکت های ایرانی و کره جنوبی امضا شده است مقرر شده دو مجتمع تولید آلیاژ های پلیمری در بندر ماهشهر و عسلویه احداث شود.

وی همچنین با بیان اینکه تفاهم نامه اجرایی دیگری بین هلدینگ خلیج فارس و یک شرکت ترکیه ای به منظور تکمیل زنجیره های ارزش PVC امضا شده است، تبیین کرد: هدف از امضای این قرارداد جدید کاهش صادرات خام محصول پتروشیمیایی PVC و تولید فرآورده هایی با ارزش افزوده همچون روپوش، کف پوش و لوله های PVC، ورق های ژئوممبران و پروفیل های یو پی وی سی است.

رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که در دومین همایش بین المللی توسعه صنایع پتروشیمی ایران مذاکراتی با سرمایه گذارانی از کره جنوبی، اکراین، ترکیه و افغانستان انجام شده است، خاطر نشان کرد: هدف از امضای قراردادها و مذاکرات مشارکت خارجی برای ساخت مشارکت در صنایع تکمیلی پتروشیمی کاهش خام فروشی محصولات پتروشیمیایی و صادرات محصولات با ارزش افزوده به بازارهای جهانی است.

۱۴ تیر ۱۳۹۲ ۰۳:۳۰
مهر |
تعداد بازدید : ۱,۴۱۶