تولید صادرات محور مهمترین دستور کار وزارتخانه جدید صنعت و تجارت

تولید صادرات محور مهمترین دستور کار وزارتخانه جدید صنعت و تجارت
وزارت صنایع و معادن و وزارت بازرگانی در یکدیگر ادغام نمی شوند بلکه براساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید وزارتخانه جدیدی با اولویت تولید صادرات محور تشکیل شود.
یحیی آل اسحاق، رییس اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار موج با اعلام این مطلب اظهار داشت: در وزارتخانه جدید صنعت و تجارت باید تولید صادرات گرا در محوریت قرار گرفته و این وزارتخانه بتواند میان بخش های تولید، توزیع، صادرات و واردات زیر یک سقف، هماهنگی ایجاد کند.
وی گفت: پس از ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی و تشکیل وزارتخانه جدید، جهت گیری تولید برای صادرات و واردات در جهت تولید و مصرف بهینه داخلی صورت می گیرد.
آل اسحاق افزود: ما در اقتصاد با چهار مقوله تولید، صادرات، واردات و مصرف کننده مواجه هستیم بنابراین وزارتخانه جدید باید بتواند میان این مربع اقتصادی هماهنگی های لازم را ایجاد کند.
وزیر بازرگانی دولت ششم در پاسخ به این سوال که علت اصلی ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی چیست، تصریح کرد: این دو وزارتخانه مسئولیت های متعددی را به عهده دارند اما این فعالیت ها منجر به بروز ناهماهنگی های متعددی در حوزه های مختلف می شود.
آل اسحاق خاطرنشان کرد: از جمله این ناهماهنگی ها می توان به بحث تعیین تعرفه اشاره کرد زیرا هر یک از دستگاه ها با موضوع تعیین تعرفه براساس منافع ذی نفعان خویش تصمیم گیری می کنند و همین امر چالش ها و مشکلات زیادی را ایجاد می نماید.
رییس اتاق بازرگانی تهران در پایان متذکر شد: ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی و ایجاد یک وزارتخانه جدید بسیار مناسب است اما باید محوریت فعالیت این وزارتخانه رشد تولید، واردات، صادرات و مصرف داخلی برمبنای حمایت از تولید داخلی باشد.
۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۱:۱۶
خبرگزاری موج |
تعداد بازدید : ۱,۱۶۲