رفتار در قیمت‌گذاری باید تغییر کند

رفتار در قیمت‌گذاری باید تغییر کند
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه پتروشیمی کشور تحریم‌پذیر نیست و ایران روی صادرات پتروشیمی سیاست‌گذاری می‌کند، از فراهم شدن امکان خرید مواد اولیه خارج از بورس و راه‌اندازی پروژه‌های باقیمانده مهر ماندگار تا پایان سال خبر داد.
به گزارش «ایسنا»، معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه اولویت اول در پتروشیمی تامین مواد اولیه است با اشاره به سیاست‌گذاری‌های دولتی نسبت به صادرات اظهار کرد: در شرایط تحریم نباید بگذاریم صنایع تکمیلی آسیب ببیند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران همچنین اظهار کرد:‌ در بخش کلان با وزارت صنعت، معدن و تجارت به نتیجه رسیدیم محصولات مازاد بر نیاز داخل صادر شود و مجوزهای بلند مدت نیز برای صادرات، امضا شده است. وی با اشاره به هم‌سنگ سازی قیمت خوراک نیز گفت:‌ برای ما فرقی نمی‌کند که قیمت خوراک در کشور بیشتر یا کمتر از بقیه کشورها است.
شاخص کشور ما بر این اساس است که شرایطی به وجود آید که هر سرمایه‌گذاری که در پتروشیمی وارد می‌شود، بیشترین سود را از این صنعت نسبت به حوزه‌های دیگر داشته باشد.
عبدالحسین بیات گفت: بخشی از اجرای سیاست مذکور تنظیم قیمت خوراک است؛ بین سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی هیچ فرقی نیست و هر شرایطی که برای سرمایه‌گذار داخلی وجود دارد برای سرمایه‌گذار خارجی نیز هست. البته شرایط در نظر گرفته خواهد شد.
مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران با تاکید بر اینکه بر اساس سیاست‌گذاری باید بین مجلس و دولت به نتیجه برسیم که رفتار ما در قیمت‌گذاری تغییر کند، گفت: رفتار در حوزه قیمت‌گذاری باید بر اساس شاخص‌های کشور تغییر کند؛ این موضوع را در هم‌سنگ سازی قیمت خوراک‌ها در نظر می‌گیریم و پیشنهادهای سرمایه‌گذاران را که نظرات خود را به شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ارائه می‌کنند لحاظ می‌کنیم.
معاون وزیر نفت با اشاره به تحریم‌هایی که پی‌درپی نسبت به اقتصاد کشور اعمال می‌شوند نیز گفت: به دلیل تنوع بازارها و با توجه به توانمندی‌های صنعت پتروشیمی ایران و شرایط بازارهای بین‌المللی، امکان تحریم محصولات پتروشیمی وجود ندارد و تاکنون موردی نبوده که محصولی به خاطر نبود مشتری صادر نشده باشد.
وی با اشاره به اینکه برخی تولیدات پتروشیمی ایران ممنوعیت صادرات و برخی محدودیت داشته‌اند، گفت: ما هستیم که روی صادرات سیاست‌گذاری می‌کنیم. بیات ادامه داد: یکی از پیشنهادهایی که در دولت فعلی توسط گروه 1+5 مطرح شده حذف تحریم‌ها در حوزه پتروشیمی بوده است.
۱۶ تیر ۱۳۹۲ ۰۱:۰۸
تعداد بازدید : ۸۹۱