ثبت یک رکورد جهانی در صنعت گاز ایران/ ازسرگیری تولید گاز در بزرگترین پالایشگاه

ثبت یک رکورد جهانی در صنعت گاز ایران/ ازسرگیری تولید گاز در بزرگترین پالایشگاه
تعمیرات اساسی و دوره‌ای بزرگترین پالایشگاه مستقل گاز ایران با ظرفیت تولید 115 میلیون مترمکعب در روز با ثبت یک رکورد جدید جهانی در مدت زمان 24 ساعت بدون کوچکترین حادثه‌ای پایان و تولید گاز در این مجتمع پالایشگاهی از سرگرفته شد.
تعمیرات اساسی و دوره ای واحدهای مختلف فرآیندی در بزرگترین پالایشگاه گاز ایران در کوتاه ترین زمان ممکن به پایان رسید و تولید گاز و سایر محصولات گازی در پالایشگاه فجرجم بار دیگر از سرگرفته شد.

بر اساس برنامه زمان بندی تعریف شده به منظور افزایش پایداری تولید گاز در این واحد پالایشگاهی تعمیرات اساسی و دوره‌ای واحدهای فرآیندی این پالایشگاه از 15 تیر ماه سالجاری به مدت سه روز آغاز شد با این وجود با ثبت یک رکورد جدید تعمیرات این پالایشگاه گاز در مدت حدود 24 ساعت به پایان رسید.

رحیم اسلامی امروز با بیان اینکه پالایشگاه فجرجم پس از انجام تعمیرات اساسی، از ساعت 16 روز یکشنبه شانزدهم تیر ماه پس از یک روز توقف تولید، با حداکثر ظرفیت در سرویس قرار گرفته است، گفت: تعمیرات کلی سالانه پالایشگاه گاز فجرجم دو روز زودتر از برنامه پایان یافت.

مدیرعامل پالایشگاه فجرجم با تاکید بر اینکه تمامی قطعات مورد نیاز پالایشگاه براى انجام تعمیرات کلی تامین شده بود، تصریح کرد: تعمیرات کلی نه تنها مشکلی در روند تولید ایجاد نمی‌کند بلکه پالایشگاه را برای تولید حداکثری در زمستان آماده تر خواهد کرد.

این مقام مسئول با یاداوری اینکه این عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه بدون کوچکترین حادثه جانی و مالی انجام شده است، تبیین کرد: هم اکنون این پالایشگاه بریا تولید حداکثری گاز به ویژه در پیک مصرف در آمادگی کامل قرار دارد.

به گزارش مهر، پالایشگاه فجرجم بزرگترین پالایشگاه مستقل گاز ایران بوده که آذر ماه سال گذشته برای نخستین بار رکورد تولید روزانه 115 میلیون مترمکعب گاز در این پالایشگاه به ثبت رسید ضمن آنکه این پالایشگاه از توان پالایش ماهانه بیش از 3.3 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی برخوردار است.

این پالایشگاه 25 تا 30 درصد سهم در سبد تولید گاز ایران در اختیار دارد و در دو سال گذشته با تاخیر در ساخت و راه‌اندازی پالایشگاه‌های جدید پارس جنوبی، با شیرین‌سازی گازهای ترش پارس جنوبی بدون ساخت پالایشگاه جدید ظرفیت تولید گاز شیرین ایران افزایش یافت.

پالایشگاه گاز فجر جم در دو فاز طراحی و ساخته شده است و هر فاز این پالایشگاه از چهار ردیف تصفیه گاز تشکیل شده که هر ردیف نیز متشکل از یک واحد شیرین سازی، یک واحد تنظیم نقطه شبنم و یک واحد تبرید پروپان است.
۱۸ تیر ۱۳۹۲ ۰۰:۰۵
مهر |
تعداد بازدید : ۸۳۹