بزرگترین طرح ال‌پی‌جی کشور به تولید رسید/رشد ۱۵۰ تنی تولید روزانه گاز مایع

بزرگترین طرح ال‌پی‌جی کشور به تولید رسید/رشد ۱۵۰ تنی تولید روزانه گاز مایع
با به مدار تولید آمدن بزرگ‌ترین طرح تولید LPG صنعت پالایش گاز ایران، تولید این فرآورده گازی ۱۵۰ تن در روز افزایش یافت.
به گزارش تسنیم، طرح احداث واحد LPG در پالایشگاه گاز فجر جم با هدف تولید روزانه 200 تن گاز مایع از گازهای در حال سوختن این پالایشگاه در سال 84 آغاز شد.

تا پایان سال گذشته این پروژه به پیشرفت اجرایی 97 درصدی رسیده بود. در بهار سال جاری با تکمیل سیستم کنترلی، پیشرفت فیزیکی طرح تولید LPG در این پالایشگاه کامل شده و به مرحله تست های پیش از راه اندازی رسید.

این پروژه ملی که قرار بود سوم خردادماه همزمان با میلاد فرخنده حضرت علی علیه السّلام به بهره برداری برسد، از سوی کارشناسان صنعت پالایش گاز نیازمند انجام برخی تستهای نهایی پیش از راه‌اندازی اعلام شد. هم اکنون پس از انجام موفقیت آمیز تست های پیش از راه اندازی، این طرح ملی به مدار تولید کشور متصل شده است.

از مجموع ظرفیت 200 تنی تولید LPG هدف‌گذاری شده در این طرح، تولید 50 تن در روز پیش از این عملیاتی شده بود، از اینرو با به مدار تولید پیوستن این واحد، 150 تن به تولید روزانه LPG کشور اضافه شد. با بهره برداری از این طرح، روزانه 200 تن گازمایع (LPG) و 80 تن میعانات گازی در پالایشگاه فجر جم به تولید می رسد.

پیگیری خبرنگار تسنیم حاکی از این است که بهره برداری از طرح تولید LPG پالایشگاه فجر جم در برنامه نهاد ریاست جمهوری قرار گرفته تا با حضور یکی از مقامات کشوری این طرح ملی به طور رسمی در یک ماه باقی مانده از دولت دهم افتتاح شود.

گفتنی است هم اکنون پالایشگاه فجر جم به منظور انجام تعمیرات اساسی از مدار تولید خارج شده اما در چند روز آینده با از سرگیری مجدد پالایش گاز در این پالایشگاه، افزایش تولید 150 تنی LPG کشور رقم می خورد.
۱۸ تیر ۱۳۹۲ ۰۰:۱۲
تعداد بازدید : ۷۶۹