بورس میزبان یک هلدینگ جدید نفتی می شود

بورس میزبان یک هلدینگ جدید نفتی می شود
معاون شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز تامین تعهد عرضه ١٠ درصد سهام این شرکت را انجام داده و در صورت وجود تقاضا، در همان روزهای ابتدایی این حجم از عرضه صورت خواهد گرفت.
به گزارش شانا، معاون شرکت بورس در باره این عرضه اولیه اظهار کرد: تعداد یک میلیارد و ٤٥٠ میلیون سهم معادل ٥ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین متعلق به شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، فردا در بورس عرضه خواهد شد.

علی صحرایی،درباره برنامه ریزی برای عرضه در روزهای آینده با توجه به رونق بازار و افزایش حجم تقاضا، افزود: در صورت وجود تقاضا در روزهای پس از عرضه به طور قطع عرضه های خرد هم خواهیم داشت.

وی گفت: شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز تامین تعهد عرضه سهام تا ١٠ درصد دارد که در صورت وجود تقاضا در همان روزهای ابتدایی انجام خواهد شد.

معاون شرکت بورس همچنین درباره قیمت گذاری سهم با وجود شرایط کنونی حاکم بر بازار اظهار کرد: کشف قیمت سهم در جریان عرضه و تقاضا و توسط بازار تعیین می شود.

بر پایه اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار صحرایی در پاسخ به پرسشی درخصوص حضور معامله گران آنلاین در قیمت گذاری با توجه به تجربه عرضه های قبل و ثبت قیمت های بالا از سوی آنان گفت: معامله گران آنلاین در کشف قیمت ها وارد نمی شوند.

به گفته وی به معامله گران آنلاین پس از کشف قیمت، سهمیه مشخص شده، تخصیص داده می شود.

معاون شرکت بورس تصریح کرد : حجم سهیمه بندی در روز عرضه اعلام خواهد شد.

بر پایه این گزارش، یک میلیارد و ٤٥٠ میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز تامین روز سه‌شنبه عرضه می‌شود. کارگزاری صبا‌تأمین به عنوان کارگزاری عرضه‌کننده، مجموعا ٢٩ هزار میلیارد ریال از مجموع سهام کل شرکت را به بازار دوم بورس می‌آورد.

این شرکت برای سال مالی منتهی به سی و یکم اردیبهشت‌ماه امسال، ٥٧ تومان و EPS شرکت برای سال آینده نیز ٨٢ تومان پیش‌بینی شده است. حدود ٩٦ درصد از سهام این شرکت متعلق به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و حدود سه درصد نیز متعلق به سرمایه گذاری صبا تامین است.

این در حالی است که ٩٣ درصد این مجموعه در بخش نفت و گاز و ٧ درصد در سایر بخش‌ها سرمایه‌گذاری کرده است، این هلدینگ دارای ٤٠ شرکت است که ٢١ شرکت آن مدیریتی و ١٩ شرکت غیر مدیریتی است و قرار است ١٠ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) توسط شرکت کارگزاری صبا تامین واگذار شود.

۱۸ تیر ۱۳۹۲ ۰۰:۲۱
تعداد بازدید : ۸۸۶