فرصت سوزی در کاهش ۲۰ درصدی درآمدهای نفتی

فرصت سوزی در کاهش ۲۰ درصدی درآمدهای نفتی
عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس درباره ادعای کاهش ۲۰ درصدی درآمدهای نفتی، گفت:‌ شاید فعل و انفعالاتی باعث کاهش وابستگی شده باشد اما خروجی مثبتی از این کاهش وابستگی مشاهده نمی شود چرا که درآمدهای جدیدی جایگزین این درآمدها نشد.
ابراهیم نکو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با طرح این سوال که آیا توانستیم در قطع 20 درصدی وابستگی نفت پیشرفتی به دست آوریم یا نه ؟ افزود: ‌ شاید فعل و انفعالاتی باعث کاهش وابستگی شده باشد اما خروجی مثبتی از این کاهش وابستگی مشاهده نمی شود چرا که درآمدهای جدیدی جایگزین این درآمدها نشد واز فرصت کاهش وابستگی درآمد نفتی استفاده نشده است.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همیشه این طور بوده که دولت ها در پایان کارخود عملکردها را غیرواقعی اعلام می کردند، گفت:‌ آمارهایی که رییس جمهور در گفت و گوی زنده تلویزیونی اش با مردم در حوزه عدالت مطرح کرد برای عقلای اقتصادی باور نکردنی است ولو اینکه حتی پیشرفتهایی هم بوده باشد این سوال مطرح است که آیا آمارها با اصل اهداف همخوانی دارد یا خیر؟

وی با تاکید بر اینکه باید دید عملکردها با واقعیت های جامعه هم خوانی دارد یا نه؟ آمارهای اعلامی از سوی رییس جمهور را صرفا تبلیغاتی دانست و افزود:‌ با توجه به استعدادهای بالای انسانی و منابع قوی کشورنباید پیشرفت در اقتصاد شگفت آورباشد.

نکوبا بیان اینکه بخشی از صحبتهای رییس جمهوردرست بود اما انچه بیان شد نمود بیرونی نداشت و آمارها غلو آمیزبود، درباره موفقیت دولت در واگذاری دولت به بخش خصوصی، گفت: صرف واگذاری به لحاظ کمی و نه کیفی که مشکلاتی هم در حوزه اقتصاد به وجود آورد قابل قبول نیست.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکلات تولید و ایجاد نارضایتی در بخش خصوصی، گفت: با وجو نارضایتی ها در نحوه واگذاری شرکتهای دولتی ، دولت چگونه می خواهد توجیه کند در اصل ۴۴ موفق عمل کرده است.

۱۸ تیر ۱۳۹۲ ۰۰:۲۶
تعداد بازدید : ۸۰۴