وزیر نفت ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت می کند

وزیر نفت ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت می کند
وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت و سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ (MSC) با محور امنیت انرژی در فرانکفورت امروز (سه شنبه ١٨ تیر) عازم آلمان شد.
مهندس رستم قاسمی به منظور شرکت در کنفرانس یک روزه امنیتی مونیخ که فردا (چهارشنبه ١٩ تیر) برگزار می شود، امروز تهران را به مقصد فرانکفورت ترک کرد.

بر اساس برنامه کنفرانس، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از سخنرانان اصلی کنفرانس امنیتی مونیخ خواهد بود، همچنین دکتر مهدی عسلی، یکی از مشاوران انرژی وزارت نفت ایران، در سومین پنل تخصصی این کنفرانس با عنوان «چگونگی ایجاد امنیت انرژی بدون هدر دادن منابع انرژی» سخنرانی خواهد کرد.

بنیاد کنفرانس امنیتی مونیخ (MSC) و روزنامه آلمانی زبان عمومی فرانکفورت ( F.A.Z) سازماندهی و برگزاری نشست سالانه امنیتی مونیخ با محور امنیت انرژی در فرانکفورت را بر عهده خواهند داشت.

کنفرانس سالانه امنیتی مونیخ امسال با محور «امنیت انرژی، چگونگی پاسخ گویی و تضمین نیازهای جهانی» به ریاست وولفگانگ ایشینگر، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ و سردبیر روزنامه عمومی فرانکفورت و با حضور جمعی از سران سیاسی جهان، مدیران بخش های تجاری و کارشناسان حوزه امنیت و انرژی برگزار می شود.

ایشینگر از سال ٢٠٠٨ میلادی ریاست کنفرانس امنیتی مونیخ را بر عهده داشته و در زمان ریاست وی، این کنفرانس بر چالش های امنیتی آینده با هدف درک امنیت شبکه ای متمرکز بوده است.

حاضران و کارشناسان در این کنفرانس درباره مسائل اقتصادی، محیط زیستی و سیاست های امنیتی در حوزه انرژی در قرن ٢١ به بحث و بررسی می پردازند.

با توجه به وقوع تحولات بنیادی فنی، ژئو اقتصادی و راهبردی در بازارهای جهانی نفت و گاز، امنیت انرژی به یکی از موضوع های مورد بحث در صحنه بین المللی تبدیل شده و این در حالی است که انقلاب شیل اویل در آمریکا (برداشت نفت از سنگ های رسی) سیستم ها وساختارهای جهانی انرژی را به طور قابل توجهی تغییر داده است.
۱۸ تیر ۱۳۹۲ ۲۳:۳۴
شانا |
تعداد بازدید : ۸۶۳