خصوصی سازی صنعت پتروشیمی امسال تکمیل می شود

خصوصی سازی صنعت پتروشیمی امسال تکمیل می شود
خصوصی سازی در صنعت پتروشیمی تا پایان امسال با واگذاری های جدید تکمیل خواهد شد.
مدیر امور مجامع و سهام شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: روند خصوصی سازی در صنعت پتروشیمی به عنوان پیشتاز واگذاری ها در صنعت نفت، امسال تکمیل و با واگذاری سهام چند شرکت دیگر زنجیره خصوصی سازی در پتروشیمی کامل خواهد شد.
مرتضی رحیمیان افزود: سهام باقی مانده هلدینگ خلیج فارس به زودی واگذار می شود که سهم عمده ای از واگذاری را به خود اختصاص خواهد داد.
وی ادامه داد: شرکت پژوهش و فناوری و نیز منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر به علت ماهیت و نوع فعالیت های خاص آنها شرایط ویژه ای دارند و در حال مذاکره برای مستثنی شدن این دو شرکت از واگذاری هستیم.
مدیر امور مجامع و سهام شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی رتبه اول خصوصی سازی در سطح شرکت های تابع وزارت نفت را به خود اختصاص داده و به تعهدهای خود عمل کرده است.
بر اساس گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، وی با بیان اینکه حدود ۹۹ درصد از شرکت های پتروشیمی تاکنون خصوصی شده اند، گفت: صنعت پتروشیمی پیشتاز خصوصی سازی در صنعت نفت است و سهم عمده ای از کل واگذاری های کشور نیز به این صنعت ارزش آفرین تعلق دارد.
مدیر امور مجامع و امور سهام شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: شرکت های پتروشیمی به دلیل سود آوری بودند اکنون نقش تاثیر گذاری در بازار سرمایه دارند و سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی با توجه به ویژگی های آن سود آور است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی چندی پیش گفته بود: خصوصی سازی صنعت پتروشیمی سبب توسعه و رشد این صنعت ارزش آفرین شده است.
به گفته عبدالحسین بیات، شرکت های زیادی تاکنون به بخش خصوصی واگذار شده و حتی سهامداران برخی کشورها نیز، از خریداران سهام این شرکت ها بوده اند و این نشان دهنده سودآوری و ارزش صنعت پتروشیمی ایران است.
۲۱ تیر ۱۳۹۲ ۱۵:۰۸
تعداد بازدید : ۹۰۹