گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از صادرات نفت ایران

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از صادرات نفت ایران
آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارشی اعلام کرد: میزان صادرات نفت ایران به دلیل عدم پذیرش بنادر چین در ماه ژوئن 36 درصد کمتر از ماه پیش بوده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بر اساس گزارش ماهانه این سازمان، واردات نفت ایران از سوی مشتریان این کشور از روزانه 1.25 میلیون بشکه در ماه مه به 800 هزار بشکه در ژوئن کاهش یافت.

 

چین در ماه گذشته روزانه 390 هزار بشکه نفت ایران را در مقایسه با 550 هزار بشکه در مه دریافت کرد زیرا روند کند پذیرش نفتکش‌ها در بنادر این کشور، تحویل نفت ایران در ماه ژوئن را به تاخیر انداخت.

 

ژاپن واردات نفت خام ایران را به کمتر از 100 هزار بشکه در روز کاهش داد. این کاهش در مقایسه با واردات روزانه 240 هزار بشکه در ماه مه به دلیل تاخیر در مذاکرات مربوط به حجم قراردادها بود.

 

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، تولید نفت ایران به میزان 20 هزار بشکه در روز طی ماه ژوئن افزایش یافت و به 2.7 میلیون بشکه رسید که دومین رشد متوالی در تولید ماهانه است.

 

ایران 50 هزار بشکه در روز در ماه‌های مه و ژوئن به تولید افزود و سطح تولید را به 2.72 میلیون بشکه در روز که در فوریه به آن رسیده بود، نزدیک کرد.

 

بر اساس گزارش بلومبرگ، آژانس بین‌المللی انرژی برآوردش از صادرات نفت ایران در ماه مه را مورد بازبینی قرار داد و میزان صادرات کشور در این ماه را از 1.39 میلیون بشکه در روز کاهش داد.

۲۱ تیر ۱۳۹۲ ۱۵:۱۰
تعداد بازدید : ۸۵۱