دیدار فعالان بخش خصوصی با نخست وزیر ارمنستان

دیدار فعالان بخش خصوصی با نخست وزیر ارمنستان
بزرگترین هیات تجاری بخش خصوصی برای توسعه روابط اقتصادی به ارمنستان رفت. اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برای بررسی اوضاع اقتصادی در همسایه شمالی و توسعه روابط با ارمنستان هیاتی با بیش از 60 نفر از فعالان اقتصادی بخش خصوصی به سرپرستی یحیی آل‌اسحاق به ارمنستان فرستاد.
این هیات تجاری در سفری سه روزه به این کشور با مقامات دولتی و نهادهای بخش خصوصی ارمنستان دیدارهای متعدد خواهد داشت تا زمینه توسعه روابط تجاری دو کشور را بررسی کند.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، این سفر اولین سفر هیات تجاری بخش خصوصی کشور پس از انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر است که امید توسعه روابط تجاری با دیگر کشورها را پررنگ‌تر از گذشته کرده است. در حالی که امیدواری در فضای اجتماعی و اقتصادی کشور گسترده شده، اتاق تهران با تشکیل هیاتی از فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف اقتصادی اعم از نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع غذایی، صنعت فولاد، ساخت و ساز، کشاورزی، معادن... به ایروان پایتخت ارمنستان رفته تا علاوه بر دیدار با نخست‌وزیر، وزرای اقتصاد و بازرگانی این کشور با نهادهای بخش خصوصی از جمله اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایروان دیدار کند و زمینه‌های توسعه روابط اقتصادی و تجاری را بررسی کند.

هم‌چنین زمینه‌های سرمایه‌گذاری برای فعالان اقتصادی در هر دو کشور ارمنستان و ایران بررسی خواهد شد و برای ایجاد تسهیلات ویژه برای سرمایه‌گذاران توافق‌نامه‌هایی به امضا خواهد رسید. در این دیدار هم‌چنین تلاش می‌شود زمینه حفظ روادید سفر برای شهروندان هر دو کشور آماده شود تا فعالان اقتصادی بتوانند بدون اتلاف زمان برای انجام امور تجاری به ایران و ارمنستان سفر داشته باشند. تفاهم برای ایجاد تعرفه ترجیحی از دیگر اهداف سفر هیات تجاری ایرانی به ارمنستان است.

گفته می‌شود این هیات تجاری که بیش از 60 فعال اقتصادی را در خود دارد بزرگترین هیات تجاری است که پس از انقلاب اسلامی به کشور ارمنستان سفر می‌کند. سرپرستی این هیات را یحیی آل‌اسحاق برعهده دارد و در کنار او چند تن از اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران چون شاهرخ ظهیری، محسن بهرامی ارض اقدس، محمدعوض پارسا، حمیدرضا صالحی و محمدرضا بختیاری معاون امور بین‌الملل اتاق تهران نیز حضور دارند.


۲۸ تیر ۱۳۹۲ ۱۸:۴۵
تعداد بازدید : ۹۲۶