اظهارنظرهای غیرکارشناسی راه را برای قاچاقچیان سوخت هموار می‌کند

اظهارنظرهای غیرکارشناسی راه را برای قاچاقچیان سوخت هموار می‌کند
عضو کمیسیون انرژی مجلس، در واکنش به خبر توقف قاچاق سوخت در مرزهای کشور، گفت: سخنان و اظهارنظرهای غیر کارشناسی و غیرمنطقی مسئولین در عمل چیزی نصیب مردم و کشور نخواهد کرد و حتی می‌تواند راه سودجویان و قاچاقچیان سوخت را هموار کند.
عبدالکریم جمیری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه نمی‌توان اذعان کرد قاچاق سوخت در کشور به صفر رسیده باشد، گفت: آمارهای رسمی و غیر رسمی نشانگر این مطلب است که نه‌تنها قاچاق سوخت در مرزهای کشور متوقف نشده، بلکه در برخی نقاط کشور این موضوع تشدید شده است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، افزود: هرچند قاچاق سوخت در مرزهای کشور کنترل می‌شود، اما اظهارات رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد به صفر رسیدن قاچاق سوخت، شاید نوعی سخنانی تبلیغاتی محسوب شود.

وی تصریح کرد: سخنان و اظهارنظرهای غیر کارشناسی و غیرمنطقی مسئولین در عمل چیزی نصیب مردم و کشور نخواهد کرد و حتی می‌تواند راه سودجویان و قاچاقچیان سوخت را هموار کند.

جمیری به بیان راهکارهای مبارزه با قاچاق سوخت در کشور پرداخت و اظهار کرد: کنترل و نظارت بر مرزهای اصلی کشور و همچنین نزدیک شدن قیمت سوخت کشور با نرخ‌های جهانی، از راهکارهای مقابله با قاچاق سوخت محسوب می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، عنوان کرد: مسئولین مبارزه با قاچاق سوخت بهتر است به جای مثبت نشان دادن فعالیت‌های خود با متخلفین و قاچاقچیان سوخت برخورد جدی انجام دهند، چراکه در این صورت می‌توان اذعان کرد قاچاق سوخت به صفر رسیده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، خاطر نشان کرد: بسیاری از مرزنشینان کشور با مشکلات بزرگی از قبیل بیکاری و ضعف زیرساخت‌های اقتصادی روبرو هستند که این امر نیز به تشدید قاچاق سوخت در اینگونه مناطق دامن زده است.

در این مورد، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام داشته است، قاچاق سوخت در برخی استانهای کشور به صفر رسیده و متوقف شده است./

۳۰ تیر ۱۳۹۲ ۰۳:۲۳
تعداد بازدید : ۸۳۷