وزارت نفت توسعه صنعت ال پی جی را فراموش کرده است

وزارت نفت توسعه صنعت ال پی جی را فراموش کرده است
عضو کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به عقب ماندگی در توسعه صنعت ال پی جی ،گفت: با توجه به سبد سوخت کشور باید سوخت پنج درصد از ناوگان حمل و نقل کشور توسط سوخت ال.پی‌جی تامین شود اما وزارت نفت توسعه صنعت گاز مایع (ال پی جی) را فراموش کرده است و می توان گفت عدم توسعه این صنعت این وزارتخانه است.
احمد سجادی در گفت‌ وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،اظهار داشت:گازمایع جایگزین مناسبی برای بنزین است و با وجود دارا بودن تکنولوژی این صنعت در کشور، متاسفانه وزارت نفت به توسعه این صنعت توجه لازم را نداشته است.

نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس شورای اسلامی، افزود: یکی از راههای توجه به فرآوردهها وجلوگیری از خام فروشی توجه به توسعه صنعت ال پی جیاست چون سوخت مناسبی برای اتومبیل ها و تاکسی ها است و در کاهش آلودگی هوا نیز موثر است.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: همچنین با استفاده از تانکرهای حمل صنعت ال پی جی می توانیم به روستاها و مناطق دوردست گاز رسانی کنیم اما متاسفانه در حال حاضر از توسعه این صنعتعقبهستیم و سرمایه گذاری خوبی در این بخش انجام نشده است.

سجادی با اشاره به عقب ماندگی در توسعه صنعت ال پی جی ،گفت: با توجه به سبد سوخت کشور باید سوخت پنج درصد از ناوگان حمل و نقل کشور توسط سوخت ال.پی‌جی تامین شو اما وزارت نفت توسعه صنعت گاز مایع (ال پی جی) را فراموش کرده است و می توان گفت عدم توسعه این صنعت این وزارتخانه است.

وی ادامه داد:هدف ما در حال حاضر انقلاب در صنعت نفت و گاز است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید تلاش مضاعفی در این زمینه داشته باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، خاطر نشان کرد: برای پیشرفت صنعت نفت و گاز علاوه بر بودجه سالیانه گذشته هفت میلیارد دلار نیز بیشتر اختصاص داده ایم البته وزارت نفت نیز در این مسیر قرار دارد./

۳۰ تیر ۱۳۹۲ ۰۳:۲۵
تعداد بازدید : ۸۷۳