دیدار رئیس اتاق تهران و وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان//تاکید بر همکاری مشترک دو کشور در حوزه انرژی

دیدار رئیس اتاق تهران و وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان//تاکید بر همکاری مشترک دو کشور در حوزه انرژی
در ادامه دیدارهای هیات تجاری اتاق تهران در ارمنستان، یحیی آل اسحاق سرپرست این هیات با وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، آل اسحاق در این دیدار با اشاره به ظرفیت های بالای همکاری ایران و ارمنستان در حوزه انرژی گفت: «اکنون جمهوری اسلامی ایران در صادرات خدمات فنی و مهندسی تبدیل به یک برند بین المللی شده است و می تواند در زمینه های مختلف همچون سد سازی، ساختمان سازی، صنعت نفت و گاز و تولید محصولات پتروشیمی با جمهوری ارمنستان همکاری داشته باشد.»

رئیس اتاق تهران با تاکید بر تجربه و توان بالای متخصصان و کارشناسان ایرانی در حوزه انرژی اعلام کرد که ایران کارهای بزرگی در حوزه تامین انرژی در خارج از مرزهای کشور انجام داده که از بهترین نمونه های آن احداث نیروگاه تولید برق در عراق بوده است. یحیی آل اسحاق در پایان سخنان خود از اعلام آمادگی کامل بخش خصوصی ایران برای همکارهای مشترک و انجام پروژه در ارمنستان خبر داد.

در ادامه نشست مصطفی تهرانی صفا مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی درباره ظرفیت های شرکت بازرگانی پتروشیمی توضیحاتی برای وزیر انرژی ارمنستان ارائه و اعلام کرد که ایران 50 میلیون تن ظرفیت صادرات و فروش محصولات پتروشیمی دارد که۶۰٪ این ظرفیت در اختیار شرکت بازرگانی پتروشیمی است و رقم پولی آن 8/5 میلیارد دلار است. تهرانی صفا افزود: «بیشتر این محصولات در عسلویه و ماهشهر تولید می شود و از نظر خدمات فنی و مهندسی ایران می تواند خدمات خوبی برای بازسازی ظرفیت های ارمنستان ارائه دهد.»

همچنین محمد پارسا رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران با اشاره به دیدارهای متعدد هیات تجاری ایرانی در ارمنستان اعلام کرد که گروهی ۱۰ نفره از شرکت های انرژی ایرانی در هیات حضور دارند که با همتایان ارمنی خود دیدار کرده داشته و اعلام آمادگی کرده اند که سرمایه و دانش مورد نیاز برای پروژه های بخش انرژی ارمنستان را تامین کنند. پارسا همچنین اعلام کرد شرکت های خصوصی ایرانی در حوزه انرژی آماده سرمایه گذاری در بخش های تولید و انتقال برق و نیز پروژه های نیروگاهی با انٰرژی های نو در ارمنستان هستند.

در این دیدار وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان نیز سفر یحیی آل اسحاق و هیات بزرگ تجاری همراه او را گامی مثبت در زمینه گسترش همکاری های ایران و ارمنستان دانست. او با تاکید بر این که دولت های دو کشور باید سعی در کم کردن مسائل و مشکلات بخش های مختلف در همکاری با یکدیگر داشته باشند اعلام کرد که وزارت انرژی و منابع طبیعی این کشور آمادگی دارد تا با بخش خصوصی ایران در حوزه های مختلف مورد نیاز همکاری داشته باشد. او با تاکید بر توان بالای شرکت ها و متخصصان ایرانی در حوزه انرژی از دیدار با مسئولان اتاق تهران و هیات تجاری ایرانی ابراز خرسندی و اعلام کرد که امیدوار است در آینده نزدیک قراردادهای همکاری بین ارمنستان و ایران برای سرمایه گذاری در حوزه انرژی به امضا برسد.

۳۰ تیر ۱۳۹۲ ۰۳:۳۵
تعداد بازدید : ۸۴۷