راه‌اندازی مرکز فرماندهی اطلاعات سوخت ایران

راه‌اندازی مرکز فرماندهی اطلاعات سوخت ایران
بهره برداری از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، نقش مهمی در نظارت لحظه به لحظه توزیع و مصرف سوخت ایفا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این که جمع آوری اطلاعات توزیع و مصرف سوخت تا کنون با روش های قدیمی و به صورت نیمه مکانیزه بوده است، تاکید کرد: سامانه دیسپچینگ، سامانه ای مکانیزه است که اطلاعات مربوط به توزیع و مصرف را جمع آوری و مدیریت می کند.

مصطفی کشکولی اظهار کرد: مرکز دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران که با هدف کنترل سراسری و لحظه ای (آنلاین) توزیع فرآورده، ایجاد شده همانند دیسپچینگ مورد استفاده در شرکت ملی گاز و شرکت توانیر است.

وی تصریح کرد: راه اندازی مرکز دیسپچینگ در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، این امکان را ایجاد می کند که تمام اطلاعات مربوط به حمل، انتقال و تخلیه فرآورده در مبادی وارداتی، انبارهای نفت،خطوط انتقال فرآورده و نفتکش ها، در مرزهای خاکی و آبی کشور، به صورت آنلاین در این مرکز ثبت و مدیریت شود.

این مرکز با هدف مدیریت هرچه بهتر تامین و توزیع فرآورده های نفتی ایجاد شده است.

بر پایه این گزارش، انتقال اطلاعات به روز و معتبر مربوط به موجودی و اندازه گیری (میترینگ) فرآورده از کل کشور ( ٤٥ نقطه مشتمل بر انبارهای نفت، تاسیسات گاز مایع و اسکله های نفتی) جمع آوری و به صورت در لحظه ( آنلاین)به ستاد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی،از ویژگی های مهم مرکز یاد شده است.

طراحی، اجرا و پشتیبانی و نگهداشت مرکز دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، ١٠٠ درصد ایرانی و با یک هجدهم قیمت مشابه خارجی محقق شده است.

پیش بینی امنیت سایبری در تجمیع اطلاعات،یکپارچه سازی، همچنین تنوع پروتکل های داده از تجهیزات متنوع،زیرساخت و سامانه میزبان، ازجمله ویژگی های مهم این مرکز است.

توسعه نرم افزارهای تخمین به صورت توسعه دیسپچینگ اطلاعات توزیع داخل کشور و توسعه دیسپچینگ اطلاعات جایگاه های عرضه فرآورده از دیگر طرح های آینده شرکت ملی پخش فرآروده های نفتی است.

مرکز دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی قرار است روز چهارشنبه (دوم مرداد) به بهره برداری برسد.
۱ مرداد ۱۳۹۲ ۰۱:۲۷
تعداد بازدید : ۸۰۶