امضای بزرگترین قرارداد صادراتی گاز ایران

امضای بزرگترین قرارداد صادراتی گاز ایران
قرارداد صادرات گاز ایران به عراق به عنوان بزرگترین قرارداد صادراتی گاز ایران، عصر امروز با حضور وزیران نفت دو کشور در بغداد امضا شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ، معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به سفر هیئت بلند پایه ایرانی به بغداد تصریح کرد: بر اساس این قرارداد، روزانه 25 میلیون مترمکعب گاز از طریق خط لوله اول (ایلام) ، به نیروگاه های صدر، بغداد و المنصوریه ارسال خواهد شد.

محمد جواد اوجی در تشریح روند صادرات گاز از ایران به عراق گفت: امضای این قرارداد روزانه 10 میلیون دلار و سالانه 3,7 میلیارد دلار درآمدزایی برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی بر آمادگی 100 درصدی ایران برای صادرات گاز به عراق تاکید و تصریح کرد: به محض اعلام آمادگی از سوی طرف عراقی ما نیز صادرات گاز به این کشور را آغاز خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: عملیات احداث 227 کیلومتر از این خط لوله 48 اینچی در خاک ایران رو به اتمام است و ساخت 270 کیلومتر از این خط لوله 42 اینچی در خاک عراق نیز در مدت یک تا دو ماه آینده به پایان می رسد.

با نهایی شدن قرارداد خط لوله دوم از خرمشهر به بصره در قالب قرارداد دوم، حدود 20 میلیون متر مکعب در روز گاز به عراق صادر خواهد شد و در مجموع با اجرای این دو قرارداد حدود 40 تا 45 میلیون مترمکعب گاز طبیعی ایران به این کشور همسایه صادر خواهد شد.

۱ مرداد ۱۳۹۲ ۰۱:۴۷
تعداد بازدید : ۸۲۵