آمار قاچاق سوخت با اظهارات غیرکارشناسی کاهش نمی یابد

آمار قاچاق سوخت با اظهارات غیرکارشناسی کاهش نمی یابد
عضو کمیسیون انرژی مجلس، در واکنش به اظهار نظر مسئولین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد توقف قاچاق سوخت در مرزها، گفت: برخی مسئولین مرتبط در موضوع مقابله با قاچاق سوخت در کشور چشم خود را بر روی واقعیات بسته و تنها به دادن آمارهای غیر قابل قبول اکتفا می‌کنند.
سید مهدی موسوی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه خبر توقف قاچاق سوخت در کشور غیر واقعی است، گفت: در حال حاضر بیشتر مرزهای کشور گرفتار قاچاقچیانی هستند که سوخت ارزشمند کشور را به تاراج می‌برند، لذا این گفته مسئولین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر اینکه آمار قاچاق سوخت در مرزها به صفر رسیده، نادرست است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، افزود: تا زمانی که قیمت سوخت در ایران با سایر کشورهای جهان هیچگونه تناسبی نداشته باشد، نمی‌توان اذعان کرد قاچاق سوخت متوقف شده است.

وی با بیان اینکه قاچاقچیان سوخت به راحتی در مرزهای کشور فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش مصرف سوخت در ایران قاچاق آن به کشورهای دیگر است.

موسوی نژاد یکی از راهکارهای مبارزه با قاچاق سوخت را کنترل مرزهای کشور دانست و اظهار کرد: مسئولین ستاد مبارزه با قاچاق سوخت به جای عنوان کردن آمارهای غیر واقعی، با کنترل دقیق و منظم مرزهای کشور به راحتی می‌توانند از قاچاق کلیه فرآورده‌های نفتی جلوگیری کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از متولیان اصلی مبارزه با قاچاق سوخت، عنوان کرد: برخی مسئولین مرتبط در موضوع مقابله با قاچاق سوخت در کشور چشم خود را بر روی واقعیات بسته و تنها به دادن آمارهای غیر قابل قبول اکتفا می‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی مسئولین ستاد مبارزه با قاچاق سوخت به جای پرداختن به وظایف اصلی خود گرفتار زد و بندها و رشوه‌خواری‌هایی شده‌اند که بسیار دردناک است./

۵ مرداد ۱۳۹۲ ۰۲:۴۲
تعداد بازدید : ۸۲۱