تعمیرات پالایشگاه خانگیران پایان یافت

تعمیرات پالایشگاه خانگیران پایان یافت
رییس تعمیرات اساسی و نوسازی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از پایان تعمیرات اساسی این شرکت در سال 92 خبرداد.
علیرضا علیرضایی مقدم افزود: کار تعمیرات اساسی همه ساله در نیمه اول سال و از 20 فروردین تا پایان تیرماه صورت می‌گیرد که این پروسه در پالایشگاه خانگیران روز گذشته به پایان رسید.

 

وی با بیان اینکه تعمیرات اساسی پالایشگاه خانگیران در سال گذشته در مدت زمان 127 روز اجرا شد، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی دقیق و پایش برنامه‌ها، اجرای سیستم Rbi ( کنترل ریسک‌ها روی هر تجهیز) و استفاده از ابزارهای روز، کار تعمیرات اساسی در سال جاری سه روز زودتر از موعد مقرر به پایان رسید.

 

این مقام مسوول با بیان اینکه پالایشگاه خانگیران در فصل تابستان دمای 47 درجه و در زمستان دمای منفی 21 تا 23 درجه سانتیگراد را تجربه کرده‌است، تصریح کرد: کار تعمیرات اساسی به جهت آماده سازی کلیه واحدها برای فصل حداکثر برداشت(پاییز و زمستان) و پایداری تولید، همه ساله در فصل گرما انجام می‌شود تا واحدهای عملیاتی را برای فصل زمستان تجهیز کنیم.

 

علیرضایی‌مقدم بیان کرد: کار تعمیرات اساسی سال جاری در هشت واحد پالایشگاه خانگیران به اتمام رسیده‌است.

 

رییس تعمیرات اساسی و نوسازی پالایشگاه خانگیران همچنین به بیان آماری در زمینه نفرات شرکت کننده در تعمیرات اساسی پرداخت و گفت: 7430 نفر روز در طول زمان تعمیرات اساسی حضور داشتند که به ترتیب بیشترین نفرات به‌کارگیری شده در یک روز 293 نفر و کمترین نفرات 45 نفر بوده‌اند.

 

وی با بیان اینکه طبق برنامه پیش‌بینی شده باید کار تعمیرات اساسی در سال 92 طی مدت زمان 127 روز اجرا شود، تاکید کرد: با برنامه‌ریزی دقیق توانستیم این مدت زمان را به 124 روز کاهش دهیم که این مهم نشان از کاهش سه درصدی زمان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

 

علیرضایی‌مقدم بیان کرد: با توجه به قدمت پالایشگاه بالغ بر 7000 اینچ قطر جوشکاری و نوسازی انجام شد و 95 درصد قطعات از داخل کشور تامین شده‌است.

 

گفتنی است: پالایشگاه گاز خانگیران در 165کیلومتری مشهد مقدس واقع شده است و گاز استان‌های خراسان شمالی، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، مازندران و بخشی از استان سمنان را تامین می‌کند.

۵ مرداد ۱۳۹۲ ۰۲:۴۵
ایسنا |
تعداد بازدید : ۸۲۰