مرکز فرماندهی اطلاعات سوخت راهی برای مقابله با قاچاق

مرکز فرماندهی اطلاعات سوخت راهی برای مقابله با قاچاق
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به راه اندازی مرکز فرماندهی اطلاعات سوخت کشور گفت: کنترل آنلاین توزیع سوخت کشور، عاملی در جهت کنترل و به روز شدن اطلاعات عرضه سوخت و راه مناسبی جهت مبارزه با قاچاق است.
موسی احمدی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خانه ملت افزود: راه اندازی مرکز اطلاعات فرماندهی سوخت ایران طرح بسیار خوبی است وعامل مهمی در کنترل آنلاین توزیع سوخت، نظارت و به روز شدن اطلاعات عرضه سوخت است.

نماینده مرم دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مدیریت بر پایه اطلاعات ، آمار و ارقام دقیق است و با توجه به اهمیت میزان تولید و مصرف واقعی سوخت این سیستم بسیار تاثیر گذار است.

احمدی افزود: درخصوص اینکه گزارش شده ۱۰۰درصد در مهار قاچاق سوخت موفق بوده ایم تردید دارم البته موفقیت‌های در این زمینه داشته ایم.

وی ادامه داد: هنوز خلاء هایی در زمینه کنترل سوخت وجود دارد که با پایش و سیستمی شدن قابل رفع است.

احمدی اظهار داشت: با توجه به سابقه اجرایی که دارم مطالعه و استفاده از پدافند غیر عامل و استفاده بهینه ازسیتسم نظارتی و کنترل مرزها توسط مرزبانی می تواند نقش قابل توجهی در کنترل قاچاق سوخت داشته باشد.

وی افزود: برای برنامه ریزی بهتر باید بطور علمی موانع شناسایی و راههای برداشتن این موانع ارزیابی شوند استفاده از ابتکارات و توان شرکت های دانش بنیان بسیار موثر است.

این عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی همچنین تاکید کرد که باید توسعه میادین مشترک مخصوصا با کشورهای قطر وعربستان در اولویت قرار گیرد بطور مثال قطر در میادین مشترک نه برابر بیشتر منابع برداشت می کند البته باید از لحاظ حقوقی نیز این مسئله پیگیری و اینطور نباشد که اگر کشوری امکانات بیشتری داشت منابع بیشتری برداشت کند و کمیسون حقوقی و بخش بین الملل نیز در این موضوع در جهت حقوق ایران فعالیت داشته باشد./

۶ مرداد ۱۳۹۲ ۰۳:۰۸
تعداد بازدید : ۸۲۶