کتاب مقررات صادرات و واردات 90 منتشر شد «میانگین تعرفه‌ها 28 درصد است»

کتاب مقررات صادرات و واردات 90 منتشر شد «میانگین تعرفه‌ها 28 درصد است»
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات با اعلام خبر انتشار کتاب مقررات صادرات و واردات سال 90 و اجرایی شدن آن‌ها عنوان کرد: میانگین تعرفه‌های ایران در سال 90 حدود 28 درصد است.

ابوالفضل محمدی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد کتاب مقررات صادرات و وادرات سال 90 بیان کرد: این کتاب پس از وصول مصوبات تغییرات تعرفه‌ای در اواخر فروردین ماه سال جاری از سوی شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر و توزیع شده است.

وی ادامه داد: انتشار نشدن کتاب مقررات سال 90 در ابتدای سال جاری مانع از اجرای آن توسط گمرک و یا توقف امور جاری نبوده و جداول کتاب مقررات برای اجرا در سال 90 تنفیذ و ابلاغ شده است.

این مقام وزارت بازرگانی زمان اجرای تعرفه‌های سال 90 را از ابتدای سال جاری عنوان کرد و افزود: اطلاع‌رسانی لازم نیز از سوی گمرک به واردکنندگان مربوطه انجام شده است.

وی همچنین تغییرات تعرفه‌ای کتاب مقررات صادرات و واردات سال 90 نسبت به سال 89 را 122 ردیف ذکر کرد و یادآور شد: اکثر تغییرات با در نظر گرفتن حمایت‌های تعرفه‌ای از تولیدات داخلی صورت گرفته است. البته تغییراتی هم در شرح ردیف و یا ایجاد ردیف‌های تعرفه وجود دارد که در مجموع 212 ردیف تغییرات را شامل می‌شود.

محمدی در ادامه در مورد میانگین تعرفه‌ها اظهار کرد: میانگین تعرفه‌ها در سال جاری حدود 28 درصد است که تغییرات چندانی نسبت به سال گذشته ندارد.

میانگین نرخ تعرفه‌های کشور در تیر ماه سال گذشته توسط معاون امور گمرکی گمرک کشور 27 درصد اعلام شده بود.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: جداول کتاب مقررات با ماخذ قرار دادن تعرفه‌های سال 89 و مصوبات مربوط به تغییرات سال جاری و مصوبات اصلاحی، به صورت دو زبان انگلیسی و فارسی تهیه و منتشر شده است.
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۱:۱۹
اتاق تهران |
تعداد بازدید : ۱,۶۰۲