با اعلام وصول نامه معرفی اعضای کابینه از سوی رئیس جمهور

با اعلام وصول نامه معرفی اعضای کابینه از سوی رئیس جمهور
حجت الاسلام دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور، مهندس بیژن نامدار زنگنه را به عنوان وزیر نفت پیشنهادی دولت یازدهم برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، عصر امروز (یکشنبه ١٣ مرداد) در پایان مراسم تحلیف ریاست جمهوری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، نامه معرفی اعضای پیشنهادی وزرای دولت یازدهم را به دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد و از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.

بر این اساس رئیس جمهور، مهندس بیژن نامدار زنگنه را به عنوان وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت نفت برای کسب رای اعتماد از نمایندگان مردم در خانه ملت معرفی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از اخذ نامه معرفی کابینه ضمن تشکر از دکتر حسن روحانی برای اعلام وزرای پیشنهادی دولت یازدهم گفت: مجلس ظرف یک هفته آینده صلاحیت وزیران پیشنهادی را بررسی و در جلسه هفته بعد مجلس درباره آن رای گیری خواهد کرد.

مهندس بیژن نامدار زنگنه، در سال ١٣٣١ در کرمانشاه متولد شد. وی دارای مدرک فوق لیسانس مهندسی راه و ساختمان از دانشکده فنی دانشگاه تهران با رتبه ممتاز (١٣٥٠تا ١٣٥٦) است.
از جمله سوابق کاری مهندس زنگنه می توان به معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (١٣٥٩-١٣٦١)، عضویت در شورای مرکزی جهاد سازندگی (١٣٦١-١٣٦٢)، ٢٢ سال وزیر در دولت های جمهوری اسلامی ایران شامل اولین وزیر جهاد سازندگی به مدت ٥ سال (١٣٦٢ تا ١٣٦٧)، وزیر نیرو به مدت ٩ سال (١٣٦٧ تا ١٣٧٦)، وزیر نفت به مدت ٨ سال (١٣٧٦ تا ١٣٨٤) اشاره کرد.

مهندس زنگنه همچنین به مدت ٢٣ سال عضو شورای اقتصاد (١٣٦٢ تا ١٣٨٤) و ١٥ سال عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام (١٣٧٥ تا ١٣٩٠) بوده است.
وی همچنین از سال ١٣٥٦ تا زمان بازنشستگی در سال ١٣٨٥ عضو هیئت علمی دانشگاه بوده و تدریس دروس مدیریت پروژه و اقتصاد و مدیریت نفت در دانشکده فنی دانشگاه تهران و دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف در ٦ سال اخیر را بر عهده داشته است.

۱۳ مرداد ۱۳۹۲ ۲۳:۱۰
تعداد بازدید : ۹۰۹