جزئیات سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیاردی صنعت نفت در هاله ای از ابهام

جزئیات سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیاردی صنعت نفت در هاله ای از ابهام
عضو کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به وجود ابهاماتی در سرمایه گذاری۱۷۰ میلیاردی در صنعت نفت که از سوی برخی ازمسئولان اعلام شده است گفت: نتایج این میزان سرمایه گذاری ملموس نیست و باید مشخص شود سرمایه گذاریها در کدام بخش از این صنعت صورت گرفته است.
احمد سجادی در گفت ‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،اظهار داشت: در میزان سرمایه گذاری اعلام شده در صنعت نفت ابهاماتی وجود دارد و باید مشخص شود در کدام بخش از این صنعت سرمایه گذاری ها انجام شده است.

نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس شورای اسلامی، افزود: باید توجه داشت اگر این میزان سرمایه گذاری در صنعت نفت صورت گرفته است ،باید روزانه پنج میلیون بشکه نفت وهمچنین چیزی حدود ۷۵۰ میلیون الی ۸۵۰ میلیون متر مکعب گاز تولید و تمامی فازهای پارس جنوبی نیز تکمیل شده باشد.

سجادی ادامه داد: شاید منظور از این میزان سرمایه گذاری مجموع سرمایه گذاری ها بعد از انقلاب یا قیمت روز سرمایه گذاری ها انجام شده، باشد.

وی گفت: یکی از مشکلات در توسعه صنعت نفت بحث شرکت های شبه خصوصی است که به نوعی دولتی محسوب می شوند بطور مثال در برخی از فازهای پارس جنوبی به دلیل مجری شبه خصوصی هنوز به سرانجام مشخصی نرسیده ایم.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: با وجودی که یکی از اولویت ها توسعه میادین مشترک نفتی است اما در حال حاضر در بعضی بخش ها هنوز سرمایه گذار مشخص و مناسبی صورت نگرفته است.

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید تلاش بیشتری داشته و از خام فروشی جلوگیری کنیم و باید پالایشگاه ها و پتروشیمی را توسعه دهیم.

وی افزود: وزارت نفت عنوان می کند یکی از دلایلی که خیلی در توسعه صنعت نفت عملکرد خوبی نداشته ایم موضوع تحریم بوده است که می توانیم با اعتماد به شرکت های خصوصی توانمند می توان شاهد پیشرفت در صنعت نفت و زمینه اشتغال فراهم شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، خاطر نشان کرد: با توجه به حماسه سیاسی خرداد ماه اکنون نوبت به حماسه اقتصادی فرا رسیده است وباید مسئولین تلاش مضاعف داشته باشند./

۱۳ مرداد ۱۳۹۲ ۲۳:۳۱
تعداد بازدید : ۸۲۶