یک نماینده مجلس: تحریم صنعت نفت ایران ازسوی آمریکا فقط ژست سیاسی است

یک نماینده مجلس: تحریم صنعت نفت ایران ازسوی آمریکا فقط ژست سیاسی است
عضو کمیسیون انرژی مجلس، در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا در مقابل صنعت نفت ایران، گفت: ایران در بین کشورهای دارای ذخایر نفت و گاز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و راه خروج از تحریم‌ها را نیز می‌شناسد و به خوبی می‌تواند مشکلات این صنعت را مدیریت کند.
سید سعید حیدری طیب در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه تحریم صنعت نفت ایران توسط آمریکا اقدامی عجولانه تلقی می‌شود، گفت: آمریکا با تحریم صنعت نفت ایران نه‌تنها به اهداف خود نخواهد رسید، بلکه با این اقدام عجولانه مشکلاتی را برای خود بوجود خواهد آورد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر بتوانیم در صنعت نفت از خام فروشی فاصله گرفته و به توسعه و تجهیز صنایع میان دستی روی آوریم، بسیاری از مشکلات این صنایع مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران راه خروج از تحریم‌ها را می‌شناسد، تصریح کرد: ایران در بین کشورهای دارای ذخایر نفت و گاز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و راه خروج از تحریم‌ها را نیز می‌شناسد و به خوبی می‌تواند مشکلات این صنعت را مدیریت کند.

حیدری طیب اظهار کرد: تحریم صنعت نفت ایران توسط آمریکا تنها یک ژست سیاسی بوده و بیشتر از نظر روانی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تحریم‌ها را فرصتی برای کشورمان دانست و تاکید کرد: کشورمان همانگونه که در گذشته، تحریم‌های اقتصادی را خنثی کرده، امروز نیز با تدبیر ویژه، تحریم‌ها را به فرصت تبدیل خواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، خاطر نشان کرد: ملت ایران متوجه اهداف آمریکا شده‌ و با یک و چند تحریم نیز از اهداف بزرگ خود صرف نظر نخواهد کرد.

لازم به ذکر است، طرح جدید تحریمی آمریکا علیه ایران در راستای توقف کامل صادرات نفت کشور‌ در مجلس نمایندگان آمریکا به رأی‌ گذاشته شد و با چهارصد رأی موافق در برابر بیست رأی مخالف به تصویب رسید./

۱۳ مرداد ۱۳۹۲ ۲۳:۳۵
تعداد بازدید : ۷۲۶