صادرات ۱۶ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی به ۶۰ کشور جهان

صادرات ۱۶ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی به ۶۰ کشور جهان
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: در سال گذشته حدود ۱۶ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی به ۶۰ کشور جهان صادر شد که این حجم از صادرات ۱۲ میلیارد دلار درآمد ارزی برای جمهوری اسلامی ایران به همراه داشت.
عبدالحسین بیات افزود: ظرفیت تولید پتروشیمی در کشورمان به بیش از ۶۰ میلیون تن رسیده است و با توجه به تنوع تولید محصول و بازارهای متنوع، هیچ گونه نگرانی در زمینه تامین نیاز داخل و نیز صادرات وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه اولویت عرضه محصولات پتروشیمی تامین نیاز داخل است، گفت: مجتمع های پتروشیمی موظف به تامین نیاز داخل به صورت کامل بوده و پس از تامین نیاز داخل می توانند اقدام به صادر کردن فرآورده های تولیدی خود کنند.
بر اساس گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت وانرژی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، افزود: تامین نیاز داخل راهبرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی است ، با همکاری بورس کالای ایران عرضه ها به طور منظم انجام شده و نظارت کاملی بر نحوه عرضه محصولات پتروشیمی وجود دارد.
وی با بیان این که با بهبود نسبی وضعیت اقتصادی کشورهای توسعه یافته تقاضا برای خرید محصولات پتروشیمی در سطح جهان افزایش یافته است، گفت: ایران به عنوان دومین قدرت پتروشیمی در منطقه خاورمیانه بیش از ۲۵ درصد از تولید محصولات پتروشیمی را در اختیار دارد و با توجه به طرح های توسعه ای که در سال جاری وارد مدار تولید خواهند شد سهم کشورمان در بازار های بین المللی افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده تنوع محصولات و مقاصد جدید صادراتی به عنوان ۲ راهبرد با هدف صادرات محصولات و فرآورده های پتروشیمی در دستور کار قرار دارد و هر چند در حال حاضر تقاضاهای جدیدی وجود دارد، به علت نیاز داخل و قرارداد های صادراتی پیشین نمی توانیم این تقاضاها را تامین کنیم که امید است تا پایان برنامه پنجم توسعه ایران بتواند تقاضاهای موجود را تامین کند.
۱۳ مرداد ۱۳۹۲ ۲۳:۳۸
تعداد بازدید : ۸۵۵