2 ماموریت وزیر آینده نفت/ دفاع هامانه از اصلاح ساختارهای نفتی

2 ماموریت وزیر آینده نفت/ دفاع هامانه از اصلاح ساختارهای نفتی
وزیر اسبق نفت احیای ساختار، کادر مدیریتی و منابع انسانی، توسعه میادین مشترک و حذف طرح‌های غیر ضروری نفتی را دو ماموریت وزیر آینده نفت اعلام کرد.
سیدکاظم وزیری هامانه در گفتگو با مهر درباره مهمترین ماموریت وزیر آینده نفت در دولت یازدهم، گفت: در طول چند سال گذشته تاکنون بخش عمده‌ای از مدیران متخصص و توانمند صنعت نفت کنار گذاشته شدند و در این مدت شاهد حضور مدیران غیر نفتی در صنعت نفت کشور بودیم.

وزیر اسبق نفت در دولت نهم با اعلام اینکه مهمترین ماموریت وزیر آینده نفت احیای ساختار، کادر مدیریتی و منابع انسانی وزارت و صنعت نفت است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در طول چند سال گذشته اقدامی در جهت تربیت مدیران جوان در صنعت نفت انجام نشده در دولت یازدهم باید کادر مدیریتی نفت ترکیبی از مدیران جوان و با تجربه‌ها و حتی برخی از بازنشسته‌ها باشد.

این عضو کابینه دولت نهم با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از بازنشسته‌ها به دلیل شرایط موجود مدیریتی در صنعت نفت دیگر قصد بازگشت ندارند، بیان کرد: هنر وزیر آینده نفت استفاده از مدیران با تجربه و با سابقه صنعت نفت به‌منظور اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و منویات مقام معظم رهبری در این حوزه است.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون یک خلا مدیریتی در صنعت نفت کشور وجود دارد، اظهار داشت: قطعا حضور مدیران ارشد، متخصص و با تجربه در بدنه صنعت نفت زمینه افزایش قدرت اجرایی طرح‌ها و پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی کشور را فراهم می کند.

یک روستای آباد بهتر از 1000 شهر خراب

وزیری هامانه دومین ماموریت بزرگ و کلیدی وزیر آینده را شتاب در طرح توسعه میادین مشترک نفت و گاز به ویژه فازهای پارس جنوبی عنوان کرد و یادآور شد: باید برخی از طرح‌های غیر ضروری و خارج از اولویت باتوجه به شرایط فعلا صنعت نفت موقتا متوقف و توسعه طرح‌های اولویت دار به ویژه توسعه میادین مشترک شتاب گیرد.

وزیر اسبق نفت همچنین با انتقاد از توسعه همزمان 17 فاز پارس جنوبی، توضیح داد: با توجه به سرمایه و منابع مالی محدود امکان توسعه این حجم گسترده فعالیت اجرایی در پارس جنوبی وجود ندارد و باید یک اولویت بندی برای تخصیص منابع مالی به هر یک از فازها تعریف و اجرایی شود.

این مدیر پیشکسوت صنعت نفت درباره این اظهارنظر مسئولان وزارت نفت که گفته می شود هم اکنون 17 فاز پارس جنوبی با پیشرفت 50 تا 60 درصد تحویل دولت یازدهم شده است، اظهارداشت: در دولت دهم حتی یک فاز جدید هم در مدار بهره‌برداری قرار نگرفته و باید به این حکایت هم توجه شود که "یک روستای آباد بهتر از 1000 شهر خراب است."

دفاع هامانه از اصلاح ساختارهای شرکت نفت

هامانه در خصوص اعمال برخی از ساختارها در سطح شرکت ملی نفت و صنعت نفت کشور در گذشته، گفت: این اصلاح ساختارها مطابق با یک کار کارشناسی شده انجام گرفت و البته موافقان و مخالفانی هم به همراه دارد.

وزیر اسبق نفت با بیان اینکه اجرای این طرح منجر به افزایش تعداد مدیران میانی و البته افزایش اختیارات مدیران در مناطق عملیاتی نفت و گاز شده است، خاطرنشان کرد: افزایش تعداد شرکت های زیر مجموعه در بخش بالادستی نفت و گاز کشور در طول فعالیت دولت هشتم منجر به افزایش سرعت عمل در توسعه، حفظ و نگهداشت تولید نفت و گاز در مناطق عملیاتی به ویژه مناطق نفتخیز جنوب شد.

وی با تاکید بر اینکه این تصمیم افزایش قدرت تصمیم گیری مدیران نفتی در مناطق عملیاتی را فراهم کرد، اظهار داشت: با این تفکیک حوزه های عملیاتی دیگر نیاز نبود یک مدیر برای یک کار پیش پا افتاده و زمان گیر مجوز از مدیرعامل شرکت نفت و یا مناطق نفتخیز جنوب بگیرد.
۲۰ مرداد ۱۳۹۲ ۱۶:۰۸
تعداد بازدید : ۸۵۱