تاکید زنگنه بر احیای بازارهای از دست رفته نفت ایران

تاکید زنگنه بر احیای بازارهای از دست رفته نفت ایران
وزیر نفت پیشنهادی دولت یازدهم با اشاره به برنامه های کوتاه مدت خود برای بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی گفت: احیا بازارهای از دست رفته نفت ایران از جمله محورهای با اولویت بالا در برنامه اجرایی ام است .
 بیژن نامدار زنگنه در مورد احیای بازارهای از دست رفته نفت خام ایران، گفت: از دیگرانی که جایگزین ما در بازارهای نفت دنیا شده اند ، می خواهیم که وقتی ما در حال وارد شدن مجدد به این بازارها هستیم یا باید بپذیرند قیمت نفت افت کند یا موقعیتی که در این چند سال از آن استفاده کرده اند را کافی بدانند و تولید خود را کاهش دهند تا فضای لازم برای نفت ایران ایجاد شود.
زنگنه ، تثبیت ظرفیت تولید نفت در سطح چهار میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز را یکی از اولویت های اصلی خود در صورت تصدی وزارت نفت اعلام کرد و گفت: همزمان با افزایش ظرفیت تولید باید به فکر بازاریابی و فروش نفت باشیم؛ البته فروشی که بتوانیم پول آن را دریافت کنیم.
وزیر نفت پیشنهادی دولت یازدهم با بیان این که هم اکنون ایران با تحریم های بزرگی روبرو است، افزود: عمده ترین هدف این تحریم ها طی ۳۰ سال گذشته جلوگیری از توسعه و ایجاد مشکل در تولید و صادرات نفت بوده است، بنابراین باید مجموعه کارهایی در این صنعت صورت گیرد که توانمندی مدیریتی افزایش یابد تا به دشمنان نشان دهیم که استعمارگران نمی توانند با زبان تحریم با ایران صحبت کنند.
زنگنه تصریح کرد: با جلب اعتماد و همکاری بیشتر بدنه کارشناسی و مدیریت در صنعت نفت و نیز ثبات بیشتر در این صنعت این کار تا حدود زیادی امکان پذیر باشد.
بر اساس گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت وانرژی(شانا) ، وزیر پیشنهادی نفت با بیان این که ایران قصد دارد رابطه حداکثری با کشورهای عضو اوپک داشته باشد، اظهار کرد: در شرایط فعلی کشور، از دوستان و کشورهای عضو اوپک که همسایه ما نیز هستند نسبت به قبل، توقعات بیشتری داریم.
زنگنه، گفت: رویه ایران از این پس در سازمان اوپک همان رویه ای است که از سال ها پیش آغاز کرده و سیاستی که پیگیری شده عملا سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است؛ اساس کار ما بر تعامل، همکاری و حداکثر کردن قدرت این سازمان در بازارهای جهانی است.
۲۲ مرداد ۱۳۹۲ ۰۲:۲۷
تعداد بازدید : ۸۴۵