شرکت‌‌های خارجی استانداردهای صنعت نفت را به نفع خود تعیین می‌کنند

شرکت‌‌های خارجی استانداردهای صنعت نفت را به نفع خود تعیین می‌کنند
رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت‌، گاز و پتروشیمی گفت: مهم آن است که استاندارد را چه کسی تعیین می‌کند چنانچه بسیاری از شرکت‌های خارجی استاندارد به نفع تولیدات خودشان تعیین می‌کنند.
در نشست امشب فعالان بخش خصوصی با وزیر پیشنهادی نفت، در اتاق تهران حسن خسروجردی خطاب به زنگنه اظهار داشت: ما به عنوان بخش خصوصی حمایت از هر دولت منتخب مردم را وظیفه خود می‌دانیم اما به ما اجازه دهید هرجایی اشتباهی وجود داشت حتی هر سه ماه یکبار هم شده شما را ببینیم و درباره آن صحبت کنیم.

وی اضافه کرد: شما اشاره کردید بخش خصوصی وارد شود، اما استانداردها را رعایت کند ولی مهم آن است که استاندارد را چه کسی تعیین می‌کند همچنانکه بسیاری از شرکت‌های خارجی استاندارد به نفع تولیدات خودشان تعیین می‌کنند.

رئیس  هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت‌، گاز و پتروشیمی تأکید کرد:‌ خیلی از فعالان بخش خصوصی به این اتهام که می‌خواهند ارزان بخرند از دور خارج شدند در حالی که واقعیت بخش خصوصی این نیست.

خسروجردی افزود: اینکه توقع داشته باشیم بخش خصوصی کوچک ایران پول به پروژه های بزرگ نفتی را بیاورد انتظار بعیدی است چرا که ما منابعی در اختیار نداریم مگر اینکه شما بخشی از منابعی که قبلاً از آن استفاده می‌کردید و وظایف آن را به بخش خصوصی انتقال داده‌اید به بخش خصوصی اختصاص دهید.

۲۲ مرداد ۱۳۹۲ ۰۲:۳۴
تعداد بازدید : ۹۶۱