قرارداد تجاری سازی سه دانش فنی صنعت پتروشیمی امضا شد

قرارداد تجاری سازی سه دانش فنی صنعت پتروشیمی امضا شد
قرارداد تجاری سازی سه دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با دوشرکت داخلی امضا شد.
 قرارداد تجاری سازی دانش فنی فرایند تولید پروپیلن از متانول (PVM) و قرارداد تجاری سازی دانش فنی فرایند تولید متانول میان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت پتروشیمی کیمیاگران سامان سبزوار و قرارداد تجاری سازی دانش فنی فرایند تولید کاتالیست سنتز متانول بین شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت صدر شیمی روز چهارشنبه ٢٣ مرداد امضا شد.

همزمان با امضای این قرارداد زمینه احداث یک واحد تولید پروپیلن از متانول با ظرفیت ١٢٠ هزار تن در سال فراهم می شود.

این محصول یکی از مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دستی کشور است واین قرارداد تجاری سازی دانش فنی فرایند تولید متانول، زمینه احداث یک واحد ٦٥٠ هزار تنی متانول را فراهم می کند.

پیش از این، دانش فنی فرایند تولید پروپیلن از متانول برای هر مورد ١٠ میلیون دلار و دانش فنی فرایند تولید متانول برای هر مورد ٣ میلیون یورو خریداری می شد که با بومی سازی این دانش ها در هر مورد استفاده از این دانش ها یا فروش آنها به کشورهای دیگر صرفه جویی ارزی یا درآمد ارزی نصیب کشور می شود.همچنین با تجاری سازی دانش فنی تولید کاتالیست سنتز متانول چرخه دانش فنی متانول شامل فرایند تولید و کالیست مربوطه در کشور بومی سازی و منجر به صرفه جویی سالانه ١٢ میلیون دلار می شود.

این کاتالیست در راکتورهای شیمیائی تولید متانول از گاز سنتز در مجتمع های تولید کننده متانول از جمله پتروشیمی های شیراز،خارگ،فن آوران و زاگرس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این گزارش می افزاید: مصرف این کاتالیست در حال حاضر حدود ٤٠٠ تن در سال است و پیش بینی می شود که تا پایان سال با راه اندای طرح های جدید پتروشیمی میزان تقاضا به حدود ١٢٠٠ تن برسد.

۲۶ مرداد ۱۳۹۲ ۰۱:۰۹
تعداد بازدید : ۸۵۷