افزایش مشارکت وزارت نفت و خارجه/ برنامه‌های دولت روحانی برای افزایش فروش نفت

افزایش مشارکت وزارت نفت و خارجه/ برنامه‌های دولت روحانی برای افزایش فروش نفت
مدیر جدید امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران سه ماموریت این مجموعه به منظور افزایش صادرات نفت ایران را تشریح کرد و اعلام کرد: به منظور افزایش فروش وزارت نفت و خارجه هماهنگی‌های بیشتری را در دستور کار قرار خواهند داد.
سیدمحسن قمصری امروز و پس از بازگشت مجدد به مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران در گفتگو با مهر در تشریح مهمترین ماموریت های کاری این مدیریت نفتی در دولت یازدهم، گفت: با توجه به برنامه های وزیر جدید نفت مبنی بر افزایش صادرات و فروش نفت، قطعا مهمترین اولویت کاری بر روی افزایش درآمدهای ارزی حاصل از صادرات نفت متمرکز خواهد شد.

مدیر جدید امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه به منظور افزایش صادرات نفت خام احیای بازارهای سنتی و کشف بازارهای جدید در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: بر این اساس از تمامی ظرفیت ها به منظور افزایش فروش نفت خام استفاده خواهد شد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال مهر که آیا برنامه ای برای مشارکت بیشتر با وزارت امور خارجه به منظور افزایش صادرات نفت دارید، توضیح داد: قطعا بریا افزایش فروش و صادرات نفت یکسری هم فکری و هماهنگی های گسترده ای باید بین وزارت نفت و وزارت امور خارجه انجام شود تا با بکارگیری یک دیپلماسی فعال نفتی به حفظ و افزایش منافع ملی کمک کند.

قمصری همچنین در پاسخ به سوال دیگر مهر مبنی بر دستور وزیر جدید نفتی برای تاسیس یک ستاد ویژه نفتی برای افزایش صادرات نفت کشور، بیان کرد: با پیشنهاد وزیر نفت یک اتاق فکر و یک شورای هماهنگی با حضور نخبگان و مدیران با سابقه صنعت نفت به منظور افزایش صادرات نفت ایجاد خواهد شد.

به گزارش مهر، امروز با پیشنهاد بیژن زنگنه وزیر نفت، احمد قلعه بانی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با صدور حکمی بار دیگر سید محسن قمصری را به عنوان مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران منصوب کرد.

قمصری که پیشتر به عنوان مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز و مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت سابقه فعالیت داشت، سال گذشته با حکم قلعه بانی از کار برکنار شده بود.

بر این اساس، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با درخواست بازنشستگی سیدمحمدعلی خطیبی مدیر سابق امور بین الملل و عضو هیات نمانیدگی ایران در اوپک موافقت کرده است.
۳۰ مرداد ۱۳۹۲ ۰۱:۲۱
تعداد بازدید : ۷۳۲