اجرای طرح فروش و صادرات سوخت مرزی مربوط به مرزنشینان

اجرای طرح فروش و صادرات سوخت مرزی مربوط به مرزنشینان
معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در اجرای مصوبه هیات وزیران و بر اساس تصمیمات کارگروه مسئول طرح فروش و صادرات سوخت مرزی، تمامی خانوارهای مرزنشین استان سیستان و بلوچستان از ابتدای شهریورماه امسال زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.
مهدی ابویی افزود: تعداد خانوار مرزنشین این استان که زیر پوشش این طرح قرار می گیرند، بالغ بر ۶۰ هزار خانوار است.
وی اظهار داشت: این طرح از ابتدای خرداد برای خانوارهای مرزنشین شهرستان‌های هیرمند، کوهک و سراوان به اجرا در آمد و خانوارهای مرزنشین شهرستان‌های کنارک، چابهار، سرباز، سراوان، میرجاوه، هیرمند و زهک از جمله شهرستان‌هایی هستند که از اول شهریور ماه، تحت پوشش طرح فروش و صادرات سوخت مرزی قرار می‌گیرند.
براساس گزارش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ابویی گفت: محل اجرای این طرح بازارچه‌های مرزی میلک، ریمدان، میرجاوه، و کوهک در مرز پاکستان و افغانستان است.
به گفته وی، در اجرای مرحله اول این طرح که در دو شهرستان سراوان و هیرمند به اجرا درآمده است تاکنون بیش از ۶ میلیون لیتر سوخت توسط مرزنشینان به فروش رسیده و سود حاصله به حساب سرپرستان خانوار مرزنشینان واریز می‌شود.
معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود‌: هدف از اجرای این طرح تقویت معیشت مرزنشینان برای کوتاه مدت و فراهم کردن زمینه برای توسعه فعالیت اقتصادی مرزنشینان و جلوگیری از قاچاق سوخت است.
۳۰ مرداد ۱۳۹۲ ۰۱:۵۷
تعداد بازدید : ۸۷۷