ریسک بیمه بخشی از پالایشگاه‌ها و نفت‌کش‌ها به خارج از کشور منتقل شود

ریسک بیمه بخشی از پالایشگاه‌ها و نفت‌کش‌ها به خارج از کشور منتقل شود
مدیر بیمه‌های اتکایی بیمه البرز گفت: امیدواریم در دولت جدید تعاملات بیشتر با کشورهای دیگر صورت گرفته و ریسک خطرات از کشور خارج شود.
علیرضا پورحسن  با بیان این‌که نگه داشتن ریسک بسیاری از خطرات و حوادث مانند زلزله و آتش سوزی‌های بزرگ در داخل کشور کار اشتباهی است گفت: با توجه به تحریم‌هایی که انجام شده ما مجبور شده‌ایم تا ریسک بسیاری از این خطرات را در داخل کشور نگه داریم.

وی گفت: این که بگوییم ظرفیت دولت تا آنجایی است که می‌تواند تمام این ریسک‌ها را پوشش دهد از لحاظ اقتصادی اشتباه است و باید پوشش این گونه‌ ریسک‌ها به خارج از کشور انتقال داده شود.

مدیر بیمه‌های اتکایی بیمه البرز خاطرنشان کرد که معمولا پوشش ریسک‌های بزرگ مانند بیمه پالایشگاه‌ها و نفت‌کش‌ها و همچنین خسارات بزرگی مانند زلزله در همه کشورها به خارج از هر کشوری انتقال داده می‌شود و دیگر شرکت‌های بیمه‌ای نیز آن را تقبل می‌کنند.

پورحسن تصریح کرد که اگر خدای نکرده یک زلزله بزرگ در شهرهای بزرگ کشور رخ دهد شرکت‌های بیمه باید اعلام ورشستگی کنند چرا که تعهداتی که فروخته‌اند بسیار بالاتر از آن چیزی است که باید پوشش دهند چرا که هیچ کمک اتکایی از دیگر شرکت‌های بیمه‌ای خارج از کشور ندارند.

وی گفت: تحریم‌ها موجب شده تا ما خودمان مجتمع‌های نفتی و پتروشیمی و پالایشگاه‌ها را در داخل بیمه کنیم و این ریسک بسیار بزرگ و خطرناکی است که امیدواریم در دولت جدید با تعاملات بیشتر با دنیا بتوانیم این ریسک را به خارج از کشور انتقال دهیم.

۱ شهریور ۱۳۹۲ ۲۳:۵۸
ایسنا |
تعداد بازدید : ۸۶۱