حرکت به سمت اقتصاد آزاد با تقویت بخش‌ خصوصی

حرکت به سمت اقتصاد آزاد با تقویت بخش‌ خصوصی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه باید به سمت اقتصاد آزاد حرکت کنیم و لازمه تحقق این امر تقویت بخش خصوصی است،گفت: نوآوری، ابتکار،انگیزه پیشرفت و رقابت زمانی حاصل می شود که اقتصاد آزاد در کشور وجود داشته باشد.
محمد علیپور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر این موضوع که باید به سمت اقتصاد آزاد حرکت کنیم افزود: نوآوری، ابتکار،انگیزه پیشرفت و رقابت زمانی حاصل می شود که اقتصاد آزاد در کشور وجود داشته باشد.

نماینده مردم ماکو، چالدران و پلدشت در مجلس شورای اسلامی، افزود:براساس قانون اساسی اقتصاد کشور مبتنی بر سه بخش تعاونی، دولتی و خصوصی است که در اوایل انقلاب اقتصاد کشور بیشتر بر پایه اقتصاد دولتی بود و انحصار واردات، صاردات و تولیدات در اختیار دولت بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: با توجه به مطرح شدن خصوصی سازی و اصل 44 باید از حضور دولت در اقتصاد کاسته و فضا برای فعالیت بیشتر بخش خصوصی مهیا شود البته باید دولت نظارت و کنترل لازم را انجام دهد و بتواند از ابزارهای لازم برای ورود در مواقع ضروری استفاده کند.

علیپور افزود:یکی از موضوعاتی که باید در اقتصاد به آن توجه شود این نکته است که اقتصاد اسلامی مالکیت خصوصی را قبول کرده است.

وی ادامه داد: در واگذاری ها و خصوصی سازی باید نظارت ها دقیق تر شود بطوریکه اینگونه نباشد که واگذاری از بخش دولتی به شبه دولتی انجام شود چراکه این کار نمی تواند برای اقتصاد مفید باشد.

علیپور گفت:در سالهای گذشته دولت در واردات نقش بیشتری داشت و همچنین در تجارت خارجی نیز دخالت بیشتری کرد که این کارهماهنگ با حرکت در جهت حرکت به سوی اقتصاد آزاد نبود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: رای بالای مجلس به وزرای اقتصادی نشان داد که مجلس آمادگی این را دارد که همراه با دولت در جهت تحقق حماسه اقتصادی حرکت کند./

۲ شهریور ۱۳۹۲ ۰۰:۱۳
تعداد بازدید : ۷۷۳