دوران خوب پتروشیمی در راه است/ فروش داخلی 20 درصد رشد کرد

دوران خوب پتروشیمی در راه است/ فروش داخلی 20 درصد رشد کرد
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران از انجام فعالیت‌های خوب در صنعت پتروشیمی با وجود تجربه هشت ساله زنگنه در صنعت نفت خبر داد و گفت: برنامه های وزیر در حوزه پتروشیمی متناسب با برنامه های مدون این شرکت، اسناد بالادستی، سند چشم انداز و اقدامات جاری صنعت پتروشیمی است.
عبدالحسین بیات با اشاره به هماهنگی برنامه‌های زنگنه با نیاز امروز صنعت پتروشیمی به ویژه در بخش های حذف خام فروشی، توجه به ایجاد ارزش افزوده در زنجیره تولید نفت و گاز و تاکید بر افزیش تولید محصولات پتروشیمی، حمایت از سرمایه گذاری، رفع فوری موانع عملیاتی تولید و صادرات محصولات پتروشیمی، حمایت از ساخت داخل و بخش خصوصی خبر داد و افزود: وی رسالت اصلی این صنعت را پرهیز از خام فروشی و توسعه زنجیره ارزش اعلام کرد.

 

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی همچنین با تاکید بر این که برنامه های اصلی وزیر نفت در حوزه پتروشیمی هم بر اساس پرهیز از خام فروشی و توسعه زنجیره ارزش تدوین شده، ابراز امیدواری کرد که با حمایت زنگنه حرکت پتروشیمی در راستای تحقق این رسالت مهم شتاب بیشتری گیرد.

 

بیات با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه پژوهش و فناوری صنعت پتروشیمی و رسیدن به مرحله تجاری سازی دانش های فنی بومی شده، نیز گفت: توسعه حمایت از ساخت داخل و داخلی سازی بیش از پیش تجهیزات صنعت نفت از دیگر برنامه های زنگنه است؛ در حوزه پتروشیمی تعامل خوبی بین بخش دولتی و بخش خصوصی برقرار است و روند داخلی سازی و حمایت از ساخت داخل بیش از سایر بخش های وزارت نفت دنبال شده است که با رویکرد مثبت وزیر نفت، این روند با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

 

افزایش 64 درصدی فروش محصولات پتروشیمی در داخل کشور

 

به گزارش ایسنا میزان تولید محصولات پتروشیمی با 3.6 درصد افزایش نسبت به سال قبل تا پایان تیر 92 به 14.3 میلیون تن و در این مدت فروش کل محصولات پتروشیمی با 20 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال قبل به 10.2 میلیون تن رسید.

 

همچنین فروش داخلی محصولات پتروشیمی با 64.6 درصد رشد به 5.5 میلیون تن به ارزش 101 هزار میلیارد ریال و صادرات محصولات پتروشیمی به 4.7 میلیون تن به ارش 3.3 میلیار دلار رسیده است.

 

علاوه بر این ارزش فروش کل محصولات پتروشیمی با 3.5 درصد افزایش نسبت به پارسال به 7.4 میلیارد دلار رسیده است.

۳ شهریور ۱۳۹۲ ۰۲:۲۰
ایرنا |
تعداد بازدید : ۸۰۴