برای استفاده از حداکثر توان بخش خصوصی؛ تشکیل شرکت هلدینگ مدیریت کشتیرانی صادرات نفت ضروری است

برای استفاده از حداکثر توان بخش خصوصی؛ تشکیل شرکت هلدینگ مدیریت کشتیرانی صادرات نفت ضروری است
رییس هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران بر ضرورت تشکیل شرکت هلدینگ مدیریت کشتیرانی برای صادرات نفت و فرآورده های نفتی تاکید و تصریح کرد: با ایجاد این شرکت از انجام فعالیت های صادراتی به صورت جزیره ای و پراکنده جلوگیری می شود.

رییس هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران در گفت و گو با خبرنگار شانا افزود: ضروری است این شرکت با مشارکت بخش خصوصی و دولتی با هدف مدیریت بیشتر بخش خصوصی فعال در حوزه صادرات نفت و فرآورده ها تشکیل شود.

حسن رضا صفری درباره روند صادرات نفت و فرآورده های نفتی با استفاده از ظرفیت نفتکش های بخش خصوصی گفت: هم اکنون از ظرفیت شرکت های فعال در این بخش به صورت پراکنده استفاده می شود که امیدواریم با ایجاد شرکت مدیریت کشتیرانی همه فعالیت ها به صورت هماهنگ و تجمیع شده انجام و از جزیره ای عمل کردن، جلوگیری شود.

وی افزود: ادامه روند صادرات نفت و دیگر فرآورده های نفتی با استفاده از ناوگان بخش خصوصی به صورت پراکنده، موفقیت آمیز نخواهد بود.

رییس هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران گفت: تفاهمنامه ای میان سازمان رده بندی ایرانیان و شرکت راهبران دریا (زیرمجموعه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) با هدف پوشش و هدایت همه شرکت های کشتیرانی در حال انعقاد است که امیدواریم شرکت ملی نفتکش نیز در این زمینه مشارکت لازم را انجام دهد.

صفری با اشاره به تاثیر تحریم ها بر صنعت کشتیرانی دریایی تصریح کرد: شرکت ملی نفتکش از خدمات موسسات رده بندی خارجی که هنوز در عضویت انجمن بین‌المللی موسسات رده‌بندی (آیاکس ) در نیامدند استفاده می کند؛ در حالی که سازمان رده بندی ایرانیان سال ها است که عضو این انجمن است و هم اکنون در حال مذاکره با مدیران شرکت ملی نفتکش هستیم تا کشتی های خود را بر اساس درجه بندی موسسه رده بندی ایرانیان در دریاها به حرکت در آورند.

وی با بیان این که هم اکنون ٩٠ درصد ظرفیت ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران زیر نظر موسسه رده بندی ایرانیان قرار دارد اظهار امیدواری کرد شرکت ملی نفتکش نیز کشتی های خود را تحت رده بندی این موسسه درآورد.

صفری با اشاره به تاثیر تحریم ها در بیمه نفتکش های ایرانی گفت: برای مقابله با این تحریم‌ها شرکت بیمه بین‌المللی نفتکش تشکیل شد ولی شرکت های بین اللملی هم اکنون بیمه شرکت های ایرانی را قبول ندارند و امیدواریم با حل مسائل در سطح کلان، مشکل بیمه نفتکش ها نیز حل شود.

۵ شهریور ۱۳۹۲ ۰۱:۲۶
تعداد بازدید : ۸۷۳